irssi-text og snabel A

Tags:    linux

Hvorfor er det lige at når jeg starter irssi-text gør den ligsom når man skriver ipconfig i kør under windows, altså den åbner og lukke programmet med det samme ???

Hvorfor er det lige jeg ikke kan lave et snabel A med Alt Gr + 2

- SpeC - #SpeC.DK @ Q-NET



Start et konsol vindue og kør programmt derfra. Det giver måske noget debug infomation.
Og med @'et kan du vælge at bruge Ctrl+Alt+2




Start et konsol vindue og kør programmt derfra. Det giver måske noget debug infomation.
Og med @'et kan du vælge at bruge Ctrl+Alt+2


det virker ikke Ctrl+Alt+2 andre ide'er ??

- SpeC - #SpeC.DK @ Q-NET



Problemet kan være at du ikke har sat dit tastatur rigtigt op :). Check X's opsætning, det hjalp mig :). Det skal siges at det er din Alt Gr knap der ikke virker, altså ikke kun @, men også £, $, { osv :)

mvh gustav aka. gaasen



Hvorfor er det lige at når jeg starter irssi-text gør den ligsom når man skriver ipconfig i kør under windows, altså den åbner og lukke programmet med det samme ???

Hvorfor er det lige jeg ikke kan lave et snabel A med Alt Gr + 2

- SpeC - #SpeC.DK @ Q-NET


Det er fordi du ikke har den nyeste perl :)
Hvis det er Debian, så skift til unstable og skriv 'apt-get install perl', så virker den :)
med henhold til alt gr, så kig på http://debianguiden.dk/dists/stable/html/x.html#AEN2382

... nu kun med 2 måneders svartid

/* Jeg har den opfattelse at menneske kroppen består af 98% kød og 2% skunk */



Det skal siges at det er din Alt Gr knap der ikke virker, altså ikke kun @, men også £, $, { osv :)


Sådan et problem har jeg også haft. Det viste sig at min /var var blevet fyldt op, så X ikke kunne indlæse keymap (eller noget i den retning). Det kan undersøges med
Fold kodeboks ind/udKode 

kombineret med lidt viden om ens maskines partitionslayout.
--
Thus, I conclude



t