Installation af Wine

Tags:    linux

<< < 12 > >>
Hej

Jeg har lige installeret Mandrake Linux på min computer, og har nu haft det i godt og vel 3 dage.

Også til spørgsmålet:
Jeg har nu Downloaded den nyeste pakke fra Wine, og har siddet og rodet med at udpakke den.
Men jeg kan ikke helt få tingende til at passe sammen med instruktionen på www.winehq.com/?page=howto
Fold kodeboks ind/udKode 


plz hjælp, det ville hjælpe meget :)

//Kristian



12 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
I den mappe hvor du har downloadet Wine til. F.eks. ( I EN KONSOL/TERMINAL )
cd /home/snoob_/Documents/Linux/source
tar xvfz Wine <tab-tingen>
./tools/wineinstall

Du skal først åbne en terminal. Jeg ved ikke hvordan Mandrake har sat sin grafiske brugerfalde op, men jeg vil gætte på at det ligger under 'start' -> system værktøjer? -> terminal.

Ellers hvis alt slår fejl, så tryk ctrl+alt+F1. Så skulle du gerne komme ud i en terminal. Hvis du vil
tilbage til det grafiske bruger du alt+F7 (ellers er det ctrl+alt+F7)

[Redigeret d. 24/07-03 21:02:13 af A.H.]



Nu har jeg aldrig selv brugt wine, men jeg vil gætte på at du skal starte med at åbne en terminal.
Gå hen til den mappe hvor du har downloadet din wine-fil. Måske i /root/ ? (cd /root/)

Hvis filen er der, skriver du: tar xvfz Wine <jok tab>.
Så Skulle den gerne auto-complete filnavnet. Når det så er udpakket kan du skrive ./tools/wineinstall

Hvis det ikke virker, kan du gå ind i den wine-mappe der lige er blevet oprettet. Derefter skrive ./tools/wineinstall.
-AH




Nu har jeg aldrig selv brugt wine, men jeg vil gætte på at du skal starte med at åbne en terminal.
Gå hen til den mappe hvor du har downloadet din wine-fil. Måske i /root/ ? (cd /root/)

Hvis filen er der, skriver du: tar xvfz Wine <jok tab>.
Så Skulle den gerne auto-complete filnavnet. Når det så er udpakket kan du skrive ./tools/wineinstall

Hvis det ikke virker, kan du gå ind i den wine-mappe der lige er blevet oprettet. Derefter skrive ./tools/wineinstall.
-AH


Hvor er det jeg skal skrive tar xvfz, og filen ligger i: file:/home/snoob_/Documents/Linux/source




I den mappe hvor du har downloadet Wine til. F.eks. ( I EN KONSOL/TERMINAL )
cd /home/snoob_/Documents/Linux/source
tar xvfz Wine <tab-tingen>
./tools/wineinstall

Du skal først åbne en terminal. Jeg ved ikke hvordan Mandrake har sat sin grafiske brugerfalde op, men jeg vil gætte på at det ligger under 'start' -> system værktøjer? -> terminal.

Ellers hvis alt slår fejl, så tryk ctrl+alt+F1. Så skulle du gerne komme ud i en terminal. Hvis du vil
tilbage til det grafiske bruger du alt+F7 (ellers er det ctrl+alt+F7)

[Redigeret d. 24/07-03 21:02:13 af A.H.]


Yes fandt ud af det, men så noget andet:
Jeg skal skabe en mappe der hedder: wine, i mappen home.
Problemet er at adgangen er nægtet
Hva gør jeg ?



Din bruger snoob_ har ikke adgang til at lave mapper i /home/ normalt. Der skal du bruge din root.
brug su - , det går lidt hurtigere end at logge helt ud, og ind igen som root



[Redigeret d. 24/07-03 22:43:56 af A.H.]



Din bruger snoob_ har ikke adgang til at lave mapper i /home/ normalt. Der skal du bruge din root.
brug su - , det går lidt hurtigere end at logge helt ud, og ind igen som root
[Redigeret d. 24/07-03 22:43:56 af A.H.]


A.H
Er du på mIRC/IRC ??
Hvis du er, hvor

[Redigeret d. 26/07-03 17:42:25 af snoob]



Det er jeg ikke.
-AH



Hva' eh. kan man ik lige så godt bruge .rpm fil i stedet ?



Hvis mandrake understøtter det, så jo.
rpm -i wine-xxx.rpm

men generelt synes jeg ikke at rpm-pakker er løsningen på alt. Der har nogen jo alleredet kompileret det. Dog hvis du ikke skal bruge noget virkelig specielt der virker sammen med Wine, er rpm-løsningen vel fin nok.
-AH



Hvis mandrake understøtter det, så jo.
rpm -i wine-xxx.rpm

men generelt synes jeg ikke at rpm-pakker er løsningen på alt. Der har nogen jo alleredet kompileret det. Dog hvis du ikke skal bruge noget virkelig specielt der virker sammen med Wine, er rpm-løsningen vel fin nok.
-AH


Jeg har nu prøvet at "un-rpm'e" rpm-filen, og det gik som varmt smør...
Men nu skal jeg bare vide hvor alle filerne ligger...

//Krille

ps. Hvad bruger man Glib til ?



<< < 12 > >>
t