modprope mangler!!!

Tags:    linux

Heyy,

Jeg har her på det sidste prøvet på at installere GenToo Linux. Jeg har lavet en Boot-CD osv., men jeg kan ikke konfigurere mit netkort... Det er et Unex ND012C, som kører på ReakTek RTL8139 Ethernet Chippen... Jeg vil mene at jeg skal installere driveren til denne, men modprope virker ikke... Den siger bare noget lign. flg.
Fold kodeboks ind/udKode 

Det er yderst mærkeligt, syntes jeg... Er der råd for dette problem(Jeg har også prøvet at skrive /sbin/modprope, men uden bedre resultat)...

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

[Redigeret d. 28/11-03 15:55:38 af The-Freak]



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Overvejet at skrive modprobe istedet ?

Vil btw. ikke anbefale gentoo til en nybegynder, den er mere til de rigtige linux nørder. (Ja sådan nogle som mig..)



Er der ingen kort i /etc/netword/interfaces ?

mikl-dk | mikl@mikl.dk



Er der ingen kort i /etc/netword/interfaces ?

mikl-dk | mikl@mikl.dk


Den sti findes ikke på live CD'en(Jeg prøvede også at skirve /etc/network/interfaces, men det virkede heller ikke)... Så, jeg er desværre ikke kommet længre

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



Overvejet at skrive modprobe istedet ?...


Nu virker det... Kan du fortælle mig, hvordan jeg opsætter Gentoo og Windows 98 Dual boot. Jeg har Win98 på hda(Primary Master), og Linux på hdb(Primary Slave)... Så ville jeg blive glad... Tak...

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



Stik mig mine point. Og opret en ny tråd.. Ellers bliver det noget rod..

Kan afsløre at efter du har installeret det hele skal du bare pille lidt ved lilo conf..



t