Mandrake VS Redhat VS Debian

Tags:    linux

Hej
er lidt Ny til linux, har arbejdet en del med Mandrake, for det meste i console

Ville høre Hvilken der er bedste, Mandrake, REdhat eller Debian til Deskstop brug(Stave plade?)

Det Skal kunne køre glat på en 300 mhz!
Lægger nok mest vægt på design, og hurtighed(dvs, den ikke skal værre 1000 år og en wekkend om at starter!;))

sry havde ikke flere point:P



9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Det Skal kunne køre glat på en 300 mhz!


Så skal du nok ikke vælge nogle af subj. Hvad skal det bruges til? Hvis det er til "kontor" brug, dvs. office, udvikling, surfing osv så vil jeg foreslå DeLi linux http://delilinux.berlios.de/. Indrømmet... jeg har ikke personligt brugt den men den får mange positive ord med på vejen. Når eksamens ræset er overstået skal jeg selv have den på min ekstra maskine.




Lægger nok mest vægt på design, og hurtighed...


De to ting hænger efterhånden ikke sammen mere.. Det kommer an på hvor "simpelt" du godt kan lide designet.. F.ex. synes jeg at RedHat 8/9's grafiske brugerfalder er dejlige at arbejde med, men det kommer _aldrig_ til at køre på en 300 MHz..

Ellers er fluxbox nok et godt valg, hvis du er til det simple.. =)

[Redigeret d. 22/01-04 11:27:27 af Mikkel R. Jakobsen]



hej

øhh...
sry havde ikke flere point:P
, ikke at det gør noget, men du har 270.

God Jul
adam

Køb en zebra - og kald den plet




sry havde ikke flere point:P


hmm tja - så syns jeg du skal vælge Windows :D

Casper




hmm tja - så syns jeg du skal vælge Windows :D

Casper

Nej vel ?



Nej vel ?


hehe :) der blev jo kommenteret om han havde point :) og hvis der ikke var point på højkant, tja... så er mit råd at vælge windows :) hehe
Casper



Nej vel ?

hehe :) der blev jo kommenteret om han havde point :) og hvis der ikke var point på højkant, tja... så er mit råd at vælge windows :) hehe
Casper

Amen Lamers da. Fatter i HAT af et spørgsmål?
Vil Helere bruge en Commander 64 end windows
SVAR ORDENLIGT FFS



Hej
er lidt Ny til linux, har arbejdet en del med Mandrake, for det meste i console

Ville høre Hvilken der er bedste, Mandrake, REdhat eller Debian til Deskstop brug(Stave plade?)

Det Skal kunne køre glat på en 300 mhz!
Lægger nok mest vægt på design, og hurtighed(dvs, den ikke skal værre 1000 år og en wekkend om at starter!;))

sry havde ikke flere point:P



Hmm du kan sagtens køre debian med fluxbox på en 300mhz.
men redhat og mandrake er nok liiidt for tunge med alt deres fancy gui ;)



Lægger nok mest vægt på design, og hurtighed...

De to ting hænger efterhånden ikke sammen mere.. Det kommer an på hvor "simpelt" du godt kan lide designet.. F.ex. synes jeg at RedHat 8/9's grafiske brugerfalder er dejlige at arbejde med, men det kommer _aldrig_ til at køre på en 300 MHz..

Ellers er fluxbox nok et godt valg, hvis du er til det simple.. =)

[Redigeret d. 22/01-04 11:27:27 af Mikkel R. Jakobsen]

Jeg har faktisk uden problemer haft en RH 8 til at køre på en 200 MhZ, men jeg kan ikke anbefale RH efter deres stunt med at stoppe support til de gamle versioner. Brug hellere en Debian...den sker det ikke for.



t