Hjælp til bootloader i mandrake 9.1

Tags:    linux

Hej alle sammen.
jeg har et problem da jeg fornylig har geninstalleret mit win xp, har den åbenbart skrevet over min mandrake 9.1 bootloader så nu kan jeg ikke rigtig komme ind på linux! hvad gør jeg?
tjeck lige http://www.cssoftware.1go.dk
--------------------------------------------------
[THIS IS A SIGNATURE VIRUS! PLEASE COPY IT INTO YOUR OWN SIGNATURE(S)]
--------------------------------------------------



5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvilken bootloader brugte/bruger du til mandrake?

for lige at give dig et lille hint eller hvad man nu har lyst til at kalde det :d
skaf en eller anden bootdisk der er sat op til dit system med hvor '/' befinder sig osv. og start op i mandrake via den, hvor du så bare skal sætte bootloaderen (eller noget) :)



User
Bruger #52 @ 01.01.04 15:27
Prøv evt. at hive fat i powerquest partion magic, der er en bootload ting i..

Ellers så tror jeg at hvis du booter op på din Mandrake cd, at der er et værktøj til at fixe din bootloader..

Alternativt, ved slet ikke om denne løsning har noget hold.. men prøv at boote op på XP cd gå ind under Manual Repair.. og så kør: fdisk /FIXMBR og se om det gør noget forskel?

--
Med Venlig Hilsen
Lasse Hjorth
@CyboFuto at irc #udvikleren.dk



Hvilken bootloader brugte/bruger du til mandrake?

for lige at give dig et lille hint eller hvad man nu har lyst til at kalde det :d
skaf en eller anden bootdisk der er sat op til dit system med hvor '/' befinder sig osv. og start op i mandrake via den, hvor du så bare skal sætte bootloaderen (eller noget) :)


jeg bruger den der følger med til mandrake!
jeg har desværre ikke nået at lave en bootdisk :(
--------------------------------------------------
[THIS IS A SIGNATURE VIRUS! PLEASE COPY IT INTO YOUR OWN SIGNATURE(S)]
--------------------------------------------------



Prøv evt. at hive fat i powerquest partion magic, der er en bootload ting i..

Ellers så tror jeg at hvis du booter op på din Mandrake cd, at der er et værktøj til at fixe din bootloader..

Alternativt, ved slet ikke om denne løsning har noget hold.. men prøv at boote op på XP cd gå ind under Manual Repair.. og så kør: fdisk /FIXMBR og se om det gør noget forskel?

--
Med Venlig Hilsen
Lasse Hjorth
@CyboFuto at irc #udvikleren.dk

jeg kunne godt få min bootloader til at virke men så ville linux ikke boote op så jeg installerede det på ny men mine cder var for smadrede så det gik af h til! linux kører ikke ordentligt og i den dur der!
men ellers tak for svarene
--------------------------------------------------
[THIS IS A SIGNATURE VIRUS! PLEASE COPY IT INTO YOUR OWN SIGNATURE(S)]
--------------------------------------------------



User
Bruger #882 @ 24.01.04 23:31
Hej alle sammen.
jeg har et problem da jeg fornylig har geninstalleret mit win xp, har den åbenbart skrevet over min mandrake 9.1 bootloader så nu kan jeg ikke rigtig komme ind på linux! hvad gør jeg?
tjeck lige http://www.cssoftware.1go.dk
--------------------------------------------------
[THIS IS A SIGNATURE VIRUS! PLEASE COPY IT INTO YOUR OWN SIGNATURE(S)]
--------------------------------------------------


Du kan boote op med en debian/slackware/ + nogle andre og i boot prompten skrive "linux root=/dev/hda0" hvor hda0 skal svare til den partition på harddisken du har sat "/" altså rod partitionen. Så kan du skrive "lilo" hvis du bruger lilo... Jeg ved ikke med grub.. Desværre

// Why not? \\\\\\\\\\\\\\\\



t