wine kan ikke installere

Tags:    linux

Jeg har prøvet at installere wine-20040121 ved hjælp af denne artikel: http://www.linux-gamers.net/modules/wfsection/article.php?articleid=2
Det jeg har gjort er:
downloadet wine-20040121.tar.gz
i terminaenl:
tar -xvzf wine-20040121.tar.gz
cd wine-40020121
./configure --enable-opengl
make depend
make
su root -c "make install"


Alt går godt nok indtil jeg skal installere(su root -c "make install") wine her får jeg denne fejl
Fold kodeboks ind/udKode 


Jeg kører så med mandrake 9.2 hvor der står at jeg skal bruge 9.0 men det tror jeg ikke gør noget.

Nogle der ved hvad jeg gør galdt eller evt kunne anbefalde et bedre program?



6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Fold kodeboks ind/udKode 

lol - du kan evt. gøre som den siger du skal gøre :)
// I am a geek - i hope ;d



Jeg har downloadet et par programmer og når man prøver at åbne dem siger de at de skal bruge et windows operativsystem!

Hvad er det så lige wine hjælper???

Kan man ikke få sådanne programmer til at virke???


Enkelt i din shell skriver du
wine /sti/til/program.exe
Så starter emulationen..




Det er ikke Win32 programmer der kan køre under WINE....
Windows er et lukkede system (hviste du nok godt) så programørene bag WINE har kun kunne gætte sig til hvordan
man skulle skrive WINE for at køre win32 programmer under Linux... Det er der ikke noget at gøre ved andet end at vendte
på en nyere version og prøve den eller prøve og se efter man ikke finde et lingene program til Linux....

Ellers kan du prøve WineX hvis du kan finde den... (Den er dog ikke gratis :( ) Den pleger at kunne køre lide flere programmer og spil.......



Nu har jeg fået wine installeret, ikke ved at gøre hvad der stod men ved at følge "howto'en" på winehq.

MEN......

Jeg har downloadet et par programmer og når man prøver at åbne dem siger de at de skal bruge et windows operativsystem!

Hvad er det så lige wine hjælper???

Kan man ikke få sådanne programmer til at virke???



Kan man ikke få sådanne programmer til at virke???

Enkelt i din shell skriver du
wine /sti/til/program.exe
Så starter emulationen..

Ja det har jeg prøvet og så siger programmet at jeg skal bruge 98,2k,xp,me eller nt (95 er ikke nævnt)




Undskyld har glemt at lukke denne tråd, gør det nu.



t