Netkort

Tags:    linux

Ja :( æv oss mit internet vil ikke virke i mit nyinstallerede mandrake 9.2 (Kde grafisk)

Nogen der kan fortælle om mit netkort er kombatibelt :
VIA PCI 10/100Mb Fast Ethernet Adapter.

Hvis ja, hvordan installerer jeg det så det virker med mit tdc internet? Jeg har dynamisk ip og vil meget gerne på nettet i mit linux.

Oh btw.. Nogen der kan forklare mig hvorfor mit mandrake fryser tit? Det fryser mange gange når jeg laver noget, lige meget hvad :S Kan det være mit hardware der ikke er ordenligt opsat?

Er total newb til linux så bær over med mig :D


-----------------------------------------------
Sex er som Quake, Singleplayer er godt. Men multiplayer er bare bedre.
-----------------------------------------------



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan prøve at skrive ifconfig i en conscol......

Hvis den kun skriver lo ude i siden er netkordet ikke sat op...
Men hvis den skriver eth0 (eth er for netkordt 0 er for det første netkordt... hvis du har to ville de hede eth0 og eth1) er netkordet ope at køre......

Hvis du skal på via en router som har en DHCP server skal du skrive dhcpcd som vil finde routeren og få tildelt ip og andet......

Resten kan jeg ikke lige svare på.... :(

Men prøv at kikke på www.linuxbog.dk :)



Du kan prøve at skrive ifconfig i en conscol......

Hvis den kun skriver lo ude i siden er netkordet ikke sat op...
Men hvis den skriver eth0 (eth er for netkordt 0 er for det første netkordt... hvis du har to ville de hede eth0 og eth1) er netkordet ope at køre......

Hvis du skal på via en router som har en DHCP server skal du skrive dhcpcd som vil finde routeren og få tildelt ip og andet......

Resten kan jeg ikke lige svare på.... :(

Men prøv at kikke på www.linuxbog.dk :)



ifconfig virker ikke btw.

Har ikke router, men har en dynamisk ip som tdc har tildelt mig, hvordan opsætter jeg den så ? Og hvilken indstilning skal jeg så vælge?

Er med på en del af linux systemet, men ved Lan og Adsl delen er jeg total lost :D

Nogen der kan hjælpe mig med disse problemer? (Giver MEGET gerne ekstra point hvis det kan lade sig gøre, for vil gerne have det til at virke :D)

Mvh/Cheers
Lasse
-----------------------------------------------
Sex er som Quake, Singleplayer er godt. Men multiplayer er bare bedre.
-----------------------------------------------



Hej


Nu har jeg fået det til at virke... (Tak #linuxIN.dk) :D

Skide bundkort der vælger at have en funktion der ikke virker til en skid :@ /surmuler... Men nu virker det i hvert fald :D

Mvh
Lasse

-----------------------------------------------
Sex er som Quake, Singleplayer er godt. Men multiplayer er bare bedre.
-----------------------------------------------



t