Hjælp til RedHat

Tags:    linux

Hey alle sammen!

Jeg har lige brug for lidt hjælp :) - jeg skal mounte en af mine partitioner, hda2 hedder den vist - hvad er kommandoen? Jeg har været igang med at læse noget manual til mount i terminalen, men jeg kan virkelig ik få det til at gøre som jeg vil. Så smid lige kommandoen jeg skal fyre i terminalen :)

En anden ting er nå jeg har downloadet en .rpm pakke og vil installere den. Jeg dobbeltklikker og så kommer den frem og siger at den gør et par ting og så lukker den bare ned og der sker ingenting.

Jeg har ingen swap partition (der var noget i installationen om at den ik var nødvendig, men hjalp på nogle installationer el. lign.)

Jeg har også downloadet en nVidia driver til mit gfx kort - driveren er til Linux, men jnå jeg kører den i terminal (sh driverensnavn) siger den at jeg kører en X server og at jeg skal lukke den, hvordan lukker jeg det :|?

På forhånd mange tak.



3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey alle sammen!

Jeg har lige brug for lidt hjælp :) - jeg skal mounte en af mine partitioner, hda2 hedder den vist - hvad er kommandoen? Jeg har været igang med at læse noget manual til mount i terminalen, men jeg kan virkelig ik få det til at gøre som jeg vil. Så smid lige kommandoen jeg skal fyre i terminalen :)

En anden ting er nå jeg har downloadet en .rpm pakke og vil installere den. Jeg dobbeltklikker og så kommer den frem og siger at den gør et par ting og så lukker den bare ned og der sker ingenting.

Jeg har ingen swap partition (der var noget i installationen om at den ik var nødvendig, men hjalp på nogle installationer el. lign.)

Jeg har også downloadet en nVidia driver til mit gfx kort - driveren er til Linux, men jnå jeg kører den i terminal (sh driverensnavn) siger den at jeg kører en X server og at jeg skal lukke den, hvordan lukker jeg det :|?

På forhånd mange tak.


Når du skal installere en rpm pakke så prøv at skriv i terminalen:
rpm -Uvh pakke.rpm

Swap partition er en slags ram... den laver noget harddisk plads om til ram...

Det er rigtigt når du skal installere driveren til dit grafikkort så skal du lukke X... og så kun have en terminal kørende...
Ellers kan den ikke finde ud af det... så bare luk X




Hey alle sammen!

Jeg har lige brug for lidt hjælp :) - jeg skal mounte en af mine partitioner, hda2 hedder den vist - hvad er kommandoen? Jeg har været igang med at læse noget manual til mount i terminalen, men jeg kan virkelig ik få det til at gøre som jeg vil. Så smid lige kommandoen jeg skal fyre i terminalen :)

En anden ting er nå jeg har downloadet en .rpm pakke og vil installere den. Jeg dobbeltklikker og så kommer den frem og siger at den gør et par ting og så lukker den bare ned og der sker ingenting.

Jeg har ingen swap partition (der var noget i installationen om at den ik var nødvendig, men hjalp på nogle installationer el. lign.)

Jeg har også downloadet en nVidia driver til mit gfx kort - driveren er til Linux, men jnå jeg kører den i terminal (sh driverensnavn) siger den at jeg kører en X server og at jeg skal lukke den, hvordan lukker jeg det :|?

På forhånd mange tak.

Når du skal installere en rpm pakke så prøv at skriv i terminalen:
rpm -Uvh pakke.rpm

Swap partition er en slags ram... den laver noget harddisk plads om til ram...

Det er rigtigt når du skal installere driveren til dit grafikkort så skal du lukke X... og så kun have en terminal kørende...
Ellers kan den ikke finde ud af det... så bare luk X


Okay - mange tak for de svar der :) - men hvordan lukker jeg X?



I fvwm, after step og kde, er der en hoved menu... i den er der et menu punkt der heddder close(eller noget i den stil) og den klikker du på og vupti så er du ude i ren text!!
******************
*Fishing is a lifestyle*
*Like Computer is *
******************



t