Jeg er usikker om jeg skal vælge win eller linux!!!

Tags:    linux

Jeg er usikker om jeg skal vælge win eller linux!!!
Nu når jeg også (for 1 eller 2 år siden) har købt windows 98 SE.
Så jeg må da være sikker på at det er det jeg skal havde.

Jeg har hørt flere gange og det ved jeg i øvrigt at du ikke "bare" kan installere de gamle windows programmer. Du skal altså begynde at finde nye spil, nye programmer og nye driveres til mine ting.
Men i øvrigt har jeg hørt at over 80 % af alle ting til linux er gratis. Men jeg eks. programmere i delphi. Det går ikke i linux?
Og er det muligt at finde gode vidio studio programmer, Doc læsnings programmer (som word) Osv.

I øvrigt er det muligt at finde ting og sære der kan bruges på linux af programmer til mine krav?

Og når jeg har windows (rigtig version. Både 98 og XP) er det så noget jeg skal gøre?
I såfald må man da installere begge dele på pc'en. Men det tør jeg ikke helt!!!
Og hvis man gør det kan man så gøre sådan et sted i bios'en (setupen) at den altid vil eks. starte windows. Og når jeg er trat af det. Kan jeg bare gå ind i biossen og ændre det til linux...

Nu er jeg heller ikke træt af windows (så meget). Men jeg vil da følge med udviklingen og havde bække dele.

På denne pc (som jeg taler om) bruger jeg win 98. Og kan næsten klare XP. Eller kan godt, men hakker sikkert en smugle (pc'en har 20 Gb, 450 Mhz, 250 sd ram. Hjemmlavet...)
Men vilken version passer så til denne pc?


Det er et stort procekt og jeg vil jo ikke ødelægge min pc. Så jeg vil være sikker. Så nogle infomationer som dette vil jeg da gerne havde.


I kan selvfølgelig ikke svare på dem alle. OG SÅ FÅR KUN 1 UP!!!
Men i kan da svare hurtigt, enkelt, på så mange spr. i kan, give link og tænke på du gør en god gerning!!! :-)

På forhånd tak!!!! :-b



Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk


Man kommer aldrig videre, hvis alle er enige...



7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du er da en nærig fætter :P ?
Skal du have svar på alle disse spørgsmål vil jeg da mindst have 100 UPs for min ulejlighed. Når du nu alligevel har UPs'ene hvorfor så ikke vise velvilje og give lidt ekstra...i stedet for et snolde point :|

Men din PC kan sagtens trække distributionen Debian. Det dejlige Debian er nemt og effektivt og kan, hvis man vil, installeres sammen med windows. Under installationen får du mulighed for at oprette partitioner til linux, uden om din windows partition. Personligt mener jeg det er smartere og lettere at lade Debian boltre sig på hele harddisken. Så mit råd er:

-Flere UP
-Vælg Debian
-Og læs debianguiden.dk

// Kasper




Jeg ville nok installere XP og skaffe VMWare, som du så installere dit Linux i... På den måde løber du aldrig rigitigt tør for "programmer" som virker på dit system... De fleste programmer virker helt fint i en VMWare workstation...

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



Du er da en nærig fætter :P ?
Skal du have svar på alle disse spørgsmål vil jeg da mindst have 100 UPs for min ulejlighed. Når du nu alligevel har UPs'ene hvorfor så ikke vise velvilje og give lidt ekstra...i stedet for et snolde point :|


hehehe :) well... jeg kan kun sige prøv :) for din pc kan ikke gå i stykker af det...

Casper



:-)
For det første skriver jeg:
at i ikke behøver at svare på alle, men svare på et par som i kan. Og så skriver jeg også at det er lidt up, men som jeg altid siger, hvorfor skal man betale utrolige mange up for at få hjælp. Jeg vil selv gerne hjælpe så meget som muligt, for så håber jeg, jeg kan få noget tilbage. Udvikleren handler ikke om up. Og up, betalés for hårdt arbejde, eller noget der tager lang tid.
Men som jeg skriver, lad vær med at skrive eller skriv. Men husk i gør en god gerning. :-b


Nå jeg vil da gerne, men da jeg har haft HT mange problemmer med at hente linux for nettet, vil jeg hellere købe en version. Og jeg har nemlig også haft fået at vide at linux kun koster ca. 40-100 kr. Og så vil jeg da hellere det end at købe et spil!!!

Når jeg siger jeg er bange, er det fordig at det er et stort project, at lave noget som jeg intet ved om. At installere linux er easy.
Men at installere 2 opera.... systemer har jeg never tryt!!!




Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk


Man kommer aldrig videre, hvis alle er enige...



The friek. Det var lige sådan noget jeg har brug for. Jeg er bare bange for at min pc, vil køre alt for langsom. Min pc har kun 450 mhz og 250 sd ram. 250 er jo utrolig meget men det hjælper ikke når den kun har 450 mhz.
Men det kan være en ide. Men hvad indenholder det program. Gider du ikke at skrive lidt mere om programmet!!!
Tak.
Jeg har købt et eksemplar af windows Xp profesonet. Men kan 2 computere køre på en cd? Det gør ikke så meget det er iligalt (ulovligt) men det skal bare være lovligt. Bare det er muligt.
Men det er i samme hus.



Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk


Man kommer aldrig videre, hvis alle er enige...



Det gør ikke så meget det er iligalt (ulovligt)
men det skal bare være lovligt.

Det må gerne være ulovligt, det skal bare være lovligt?
Hvad mener du lige med det, jeg tror det er lidt svært



Min fejl:

Det må gerne være ulovligt, men det skal bare virke, og være sikkert!!!



Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk


Man kommer aldrig videre, hvis alle er enige...



t