Wine hvordan installeres det???

Tags:    linux

Jeg har installeret Mandrake 10 og fjernet min windows XP helt 100%. Men jeg vil stadig gerne bruge nogle af mine windows programmer. Så jeg valgte at downloade filen: wine-20040408-mdk.i586.rpm og så doppeltklikke på den, så spørger den om jeg vil installere den og det siger jeg ja til. Efter det er sket prøver jeg at køre fx. komandoen: notepad som de skriver inde på www.winehq.com men der sker ingenting. Så prøvede jeg at oprette alle de mapper som de siger man skal. Men så sker der heller ikke noget.
Derefter skeiver de inde på siden:
Copy/paste:
After this copy the following files from wine-YYYYMMDD/documentation/samples to $HOME/.wine/Windows:

system.ini
win.ini
All applications will be installed on this fake Windows drive. Referred to C: inside of Windows applications.

Wine also needs a configuration file. Copy the file config from wine-YYYYMMDD/documentation/samples to $HOME/.wine
Copy/Paste
Hvor er det jeg skal finde de filer? Jeg kan ikke åbne wine-20040408-mdk.i586.rpm i et zip program. Jeg er totalt på bar bund her. Så hvis der er en som har et link til filerne eller en kommando som opretter dem så ville jeg da blive meget glad. Det samme hvis der er nogen som har en installationsguide til wine (dansk engelsk men helst dansk) så ville det også hjælpe meget.
Jeg er totalt Noob til Linux da jeg har kørt Windows alle dage men nu skulle der forandringer til.

Venlig hilsen Søren Nicolaisen



Det er nemt nok!!

Jeg har gjordt det hundredet gang!! Og dem som ikke kan finde ud af det burde have numse smurt



Jeg ved ikke hvor man kan finde de filer som guiden nævner.. Prøv evt at kigge i /usr/share/docs/wine-*

Ellers kan du nok komme et stykke vej med indholdet af mine :)
system.ini:
Fold kodeboks ind/udKode 


win.ini:
Fold kodeboks ind/udKode 

--
Thus, I conclude



t