Flashbang i Flash MX

Tags:    grafik webdesign


Hey.. Jeg er ved at lave en flash intro til en CS hjemmeside, og nu er jeg nået til at skulle lave en flashbang (Et hvidt lys der er sløret i kanten og starter i et punkt og udvider sig til at fylde hele skærmen, for til sidst at langsomt "fade" væk igen...) Hvordan gør jeg det ??















----------
Why look down in snowstorms ?? When you can go inside and game ??



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hey.. Jeg er ved at lave en flash intro til en CS hjemmeside, og nu er jeg nået til at skulle lave en flashbang (Et hvidt lys der er sløret i kanten og starter i et punkt og udvider sig til at fylde hele skærmen, for til sidst at langsomt "fade" væk igen...) Hvordan gør jeg det ??


----------
Why look down in snowstorms ?? When you can go inside and game ??



Du starter med at lave en cirkel. Den fylder du med en gradient color som går fra hvid og fader ud i din baggrundsfarve. Der efter konvertere du den til graphic. Så går du måske 10-20 frames frem ( afhængigt af dine fps ) og laver en keyframe(F6). Så markere du den keyframe du lige har lavet og scaler din cirkel til den bliver så stor som du vil have den. Derefter går du måske 50-80 frames længere frem (igen afhængigt af dine fps). Der laver du endnu en keyframe. Marker den keyframe og læg en alpha effekt på med en værdi på 0. Højreklik mellem keyframesne(begge to) og vælg "Motion Tween". Tryk så enter ( eller ctrl+enter) for at teste din film.... Meget simpelt ik!?
Skriv hvis du har problemer!!

*VB newbie*- Jo mere man lærer, jo mere lærer man... øøhh..ja.[Redigeret d. 03/10-02 12:43:48 af *VB newbie*]




Hey.. Jeg er ved at lave en flash intro til en CS hjemmeside, og nu er jeg nået til at skulle lave en flashbang (Et hvidt lys der er sløret i kanten og starter i et punkt og udvider sig til at fylde hele skærmen, for til sidst at langsomt "fade" væk igen...) Hvordan gør jeg det ??





Ups... Jeg glemte at sige at før du konvertere den til graphic skal du slette outlinen på cirklen...









----------
Why look down in snowstorms ?? When you can go inside and game ??

*VB newbie*- Jo mere man lærer, jo mere lærer man... øøhh..ja.



Takker der newbie...

Har givet dig dine velfortjente 50 UP..














----------
Why look down in snowstorms ?? When you can go inside and game ??
Why look down in snowstorms ?? When you can go inside and game ??



t