hvad er den gode side?

Tags:    grafik webdesign

skal til og lave et site ( igen :S ) om cs og d2.. men hvad indeholder en god side? for man gider kikke på den..


man er vel prof.



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
skal til og lave et site ( igen :S ) om cs og d2.. men hvad indeholder en god side? for man gider kikke på den..


man er vel prof.

Er enig i alt det Mark han skrev, husk også at vælge hvad siden sådan går ud på, self. er det CS, men skal det være en der sætter design før brugervenlighed eller omvendt. For man finder mange steder nogle rigtig seje designs og dem har jeg da heller ikke noget i mod. Andre steder finder man gennemtænkte flotte designs som er brugervenlige. Her vil jeg da lige tage et par eksempler ud.

www.html.dk - Lig mærke til hvordan det hele er til at finde rundt i ved første øjekast. Skriften er behagelig at se på og linske er "standard" links hvor ubesøgte er blå og besøgte er lilla begge med understregning. Når musen føres over teksten så bliver det rødt hvilket giver en meget god effekt.

www.webcafe.dk - Igen et rigtig godt brugervenligt design. Linksne har det samme som på html.dk Ellers så er siden tænkt igennem fra top til tå.

www.alawork.dk - Her har vi et af de (efter min mening) rigtig fede designs uden at det er for overdrevet derfor rigtig godt, men stadig er brugervenligheden ikke helt så meget i top som på html.dk og webcafe.dk

Denne side - igen fedt design men brugervenligheden er sat lidt til side da man først skal sætte sig ind i hvordan siden fungere. Desværre er der også for mange "her, og der" links hvilket ikke er pænt. Farverne på linske er også ændret med mere.

Jeg siger ikke at de 2 sidste sider er dårligt lavet men man er nød til at bestemme sig fra starten af hvilket design man vil lave. Skal det svære et knap så smart men meget brugervenligt design. Eller skal det være et af de designs der siger spar 5. Begge løsninger kan være rigtige alt efter hvordan resten af ens side så er lavet.

Synes lige det var værd at tage med.

Kaare



Selvfølgelig flot design, nogle billeder af spillet (ikke for lidt, ikke for mange); Siden skal helst være nogenlunde hurtig at loade - det at den er langsom kan man faktisk miste mange besøgende på. Selvfølgelig noget velskrevet indhold som går i dybden med det specifikke emne i stedet for bare at skrive "grafikken er flot", så uddyb hvorfor den er flot og vis evt- screenshots, osv. Husk at kikke efter både fordele og ulemper...

Det er egentlig mine specifikationer/krav til en god side!

Held og lykke med arbejdet...

Mark H. Jensen
mouzulu@hotmai.com
www.freewebs.com/mhj/



skal til og lave et site ( igen :S ) om cs og d2.. men hvad indeholder en god side? for man gider kikke på den..


man er vel prof.


En god side har et meget overskueligt design, og nået indhold der er let at gå til.
Mange brugere leder efter en specefik ting, og finder de den ikke hurtigt smutter de et andet sted hen. Så en enkel navigation og evt. en søgemaskine er vigtig!
Du skal altså både have et godt design, og noget godt tekst. Begge dele er lige vigtige.
Du ville værken købe en parke snikkers pakket ind i brugt toiletpapir, eller brugt toiletpapir pakket ind i den fineste æske.


##################################
#There are only 10 types of people in the world: #
#Those who understand binary ant those who don't#
##################################

# JeZper #





skal til og lave et site ( igen :S ) om cs og d2.. men hvad indeholder en god side? for man gider kikke på den..


man er vel prof.

ok tak skal i have.. pointende må i venter lidt med ;)



t