Hjælp til bue på website

Tags:    grafik webdesign

Jeg skal lave en bue på et website, og jeg kan ikke helt finde ud af at lave det i Photoshop. Buen skal have en faldende tendens, hvor den starter med en weight på 20px og slutter ved 0px. Samtidig skal jeg også kunne definere hvor mange antal grader den skal bues. Altså søger jeg en funktion i Photoshop hvor jeg kan definere dette. Hvis der er nogen der kender noget til en sådan funktion, eller måske har andre forslag, vil jeg meget gerne høre disse.

MVH
Atorion/Martin



3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg skal lave en bue på et website, og jeg kan ikke helt finde ud af at lave det i Photoshop. Buen skal have en faldende tendens, hvor den starter med en weight på 20px og slutter ved 0px. Samtidig skal jeg også kunne definere hvor mange antal grader den skal bues. Altså søger jeg en funktion i Photoshop hvor jeg kan definere dette. Hvis der er nogen der kender noget til en sådan funktion, eller måske har andre forslag, vil jeg meget gerne høre disse.

MVH
Atorion/Martin


Du kunne jo spørge Photoshop-gruppen. De ved det sikkert.

Andreas Andersen
www.friserverplads.dk/asp-nuke/



Fremfor Photoshop boer du serioest overvej at bruge illustrator til denne opgave istedet!
Illustrator er langt bedre til denne slags opgaver.



Fremfor Photoshop boer du serioest overvej at bruge illustrator til denne opgave istedet!
Illustrator er langt bedre til denne slags opgaver.


eeee... det kunne godt være, men ps er godt nok til dette. man skal bare lave nyt lag fyld den op med ønskede farve, og lave en rundt selection af dette område du har lyst til at have - bagefter bare klik på ctrl-shift-i og delete. bare experimenter med det - så opnå du målet :D

bregovic =]



t