fireworks mx

Tags:    grafik webdesign

hej alihop

jeg vil lige høre et par ting om design programmer!

jeg har prøvet macromedia flash mx et par gange, men det irriterer at når man har lavet noget fedt design, så når man højre klikker så kommer der bare sådan noget macromedia agtig fis frem, og det er jo ikke lige fedt! Så fandt jeg et andet program der hedder fireworks, som også kommer fra macromedia, men inden jeg downloader fiset skal jeg lige høre: er det et helt normalt internet browser højre kliks vindue der kommer frem når man højre klikker, og kan man animere/lave sådan nogen tegninger og knapper/menuer. I DET HELE TAGET ER FIREWORKS MX SÅ GODT ET PROGRAM TIL AT LAVE WEB GRAFIK MED

[Redigeret d. 04/07-03 15:40:09 af Emil Gabriel Hvolbæk]



8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du vil have en HTML-højreklik-menu skal du finde et program der laver HTML-sider i stedet for flash-sider eller du må skrive HTML selv. Det tror jeg ikke macromedia har.


macromedia har deres Dreamveaver - men den er latterlig i forhold til en god kode-editor.

dog er den stædiveg den bedste grafisk hjemmeside editor - næsten bedre end adobe GoLive...

bregovic =]



hvad jeg mener er med at højre klikke i flash mx er at når man ligger sin .swd fil ud på nettet så når man surfer hen til sit lille stykke flash og højre klikke på det så lommer der sådan noget underligt noget frem!
ps: hvad er vektor grafik


Hejza vector grafik er hvis du laver en cirkel rigtig dårligt bliver den flot. Den regner ud med en matematisk formel hvordan objectet du tegner vil se ud. Så hvis du tegner en cirkel i frihånd bliver den for det meste grim. Men med vector grafik regner den ud hvordan cirklen rigtig ser ud og så får du en flot cirkel.

Der er to hove grupper inden for tegnemåder i en comp
bitmap: som man kan høre på ordet er det en beskrivelse af hvad for nogle bit der har hvad for en farve. så computeren ved hvordan tegningen kommer til at se ud.

vector grafik den jeg lighe forklarede om. den er rigtig nok lidt mere ud bredt og det er fordi den er nemmere at programmere end bitmap.

Hilsen rune b
steiner lige :D



hej alihop

jeg vil lige høre et par ting om design programmer!

jeg har prøvet macromedia flash mx et par gange men det irriterer at når man har lavet noget fedt design så når man højre klikker så kommer der bare sådan noget macromedia agtig fis frem og det er jo ikke lige fedt! så fandt jeg et andet program der hedder fireworks som også kommer fra macromedia men inden jeg downloader fiset skal jeg lige hører er det et helt normalt internet browser højre kliks vindue der kommer frem når man højre klikker og kan man animerer lave sådan nogen tegninger og knapper menuer I DET HELE TAGET RE FIREWORKS MX SÅ ET GODT PROGRAM TIL AT LAVE WEV GRAFIK MED


FireWorks er til Vektor grafik. Ikke animation. Hvad er det du højreklikker på i Flash MX

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



hvad jeg mener er med at højre klikke i flash mx er at når man ligger sin .swd fil ud på nettet så når man surfer hen til sit lille stykke flash og højre klikke på det så lommer der sådan noget underligt noget frem!
ps: hvad er vektor grafik



hvad jeg mener er med at højre klikke i flash mx er at når man ligger sin .swd fil ud på nettet så når man surfer hen til sit lille stykke flash og højre klikke på det så lommer der sådan noget underligt noget frem!
ps: hvad er vektor grafik


For det første så kommer der altid noget med at det er flash osv. videre.
For det andet er det en *.swf fil man lægger ud.

Vektor grafik er en speciel type grafik, som er meget udbredt under software udvikling(
Tror jeg)

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



Hvis du vil have en HTML-højreklik-menu skal du finde et program der laver HTML-sider i stedet for flash-sider eller du må skrive HTML selv. Det tror jeg ikke macromedia har.



hej alihop

jeg vil lige høre et par ting om design programmer!

jeg har prøvet macromedia flash mx et par gange men det irriterer at når man har lavet noget fedt design så når man højre klikker så kommer der bare sådan noget macromedia agtig fis frem og det er jo ikke lige fedt! så fandt jeg et andet program der hedder fireworks som også kommer fra macromedia men inden jeg downloader fiset skal jeg lige hører er det et helt normalt internet browser højre kliks vindue der kommer frem når man højre klikker og kan man animerer lave sådan nogen tegninger og knapper menuer I DET HELE TAGET RE FIREWORKS MX SÅ ET GODT PROGRAM TIL AT LAVE WEB GRAFIK MED [Redigeret d. 26/04-03 20:19:17 af Emil Gabriel Hvolbæk]


Vil du ikke bare kunne gemme flash som man kan med billeder?




tak for jeres svar jeg lukker tråden nu 8]



t