Har brug for hjælp !

Tags:    grafik webdesign

Er der nogen der gider se på den her side. Jeg er gået igang med at lave et nyt design til min side. Og så var det jeg har brug for at få noget Ris og Ros (hvis der da er noget at rose).
http://www.hotboys.dk/nyt_design/Siden/side1.html

Håber i gider bruge jeres tid på mig....

Ses ude på nettet..... 8)

[Redigeret d. 24/07-03 07:50:55 af Jesper Stoico]



4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Siden er meget pæn og godt opbygget.
Det eneste jeg kan udsætte noget på er de to billeder øverst til højre og venstre. De passer ikke rigtigt ind. Prøv fx. at tone dem i en rød farve, så tror jeg de passer bedre til designet.

/Andreas Møgelmose

----
Don't take life too serious, you'll never escape it alive anyway.



Jeg syntes der mangler struktur, tingene hænger ligesom og flagre...
Der er også noget omkring din bredde på sitet, hvis, man skal være sikker på at alle ser sitet som man ønsker, skal man tage udgangspunkt i 743 px i bredden, helst mindre. Så er du sikker på at alle ser indholdet vertikalt, uden at indholdet bliver skåret.

Du bruger også en farlig masse plads til dit top grafik, og du arbejder med temmeligt mange fonte på samme side. (også selv om det er bi-figurer grafik)
Mht. fonts, er der en god gammel tommelfinger-regl, som grafikere og trykkere mm. får banket ind i knolden når de er i lære. Brug aldrig mere en tre forskellige skrifttyper samtidigt. Men som med alle 'regler' er der et "men".
Du kan godt benytte mange typer af fonts samtidigt, forud sat at din grafiske linie er sat til det, eks. Grunge stilen, eller Berliner Traditionen som jeg selv er stor tilhænger af ( i hvert fald i øjeblikket :) )

Du bruger også fed/bold på hele din tekst, hvilket nedsætter læsbarheden, og i værste fald medfører hovedpine... Prøv at nøjes med en fed overskrift/brødtekst og lad resten af teksten være regulær.

Prøv eventuelt at lave en nuancering i baggrunden, der hvor du har tekst-indholdet, altså en anden nuance i forhold til hoved-baggrunden.

Lidt kritik og forslag her fra. - og god arbejdslyst ;)



lige en ting mere...
Du har et mail the webmaster skilt i bunden..
Enten lav det til et mailto: link eller også skriv mailen så den kan ses. ;)



Se det her er noget jeg kan bruge. Masser af konstruktiv kritik. Mange tak.

Det med linket i bunden er også meningen at det bliver et link, så den er på plads.
Med henhold til teksten vil jeg prøve og gøre som du siger. Jeg har nogle ideer med de øverste billeder, de er nemlig faktisk Iframes. Hvor der komme noget i, og så vil jeg bruge dem som baggrund. Så er det nok en endnu bedre ide at nedtone dem.....

Jeg vil lave de her ændringer, og så vil jeg poste igen.... Håber i så gider se engang til.....




t