Flere brugere i MySql ?

Tags:    databaser

<< < 12 > >>
Jeg er ved at lave et lille webhotel til nogle brugere i mit område. Jeg kan bare ikke finde ud af at få sat min MySql server op til at man skal logge på med brugernavn fx. Pelle, og så skal man KUN havde adgang til 1 database man så kan oprette flere tabeller i ?

Hvordan sætter man den op til det?

- Pelle Ravn

"Is It Water There Comes Out Of Your Nose?"
"No Its (S)not"



14 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er ved at lave et lille webhotel til nogle brugere i mit område. Jeg kan bare ikke finde ud af at få sat min MySql server op til at man skal logge på med brugernavn fx. Pelle, og så skal man KUN havde adgang til 1 database man så kan oprette flere tabeller i ?

Hvordan sætter man den op til det?

- Pelle Ravn

"Is It Water There Comes Out Of Your Nose?"
"No Its (S)not"



SQL:
Fold kodeboks ind/udKode 


Ovenstående SQL syntaks opretter en ny database (user1_db) samt en ny bruger (user1) med kodeordet (user1_pass) og giver den nye bruger fuld adgang til den nye database.

Du kan finde yderligere informationer på MySQL's hjemmeside.

Link: http://www.mysql.com/doc/en/Adding_users.html




SQL:
Fold kodeboks ind/udKode 


Ovenstående SQL syntaks opretter en ny database (user1_db) samt en ny bruger (user1) med kodeordet (user1_pass) og giver den nye bruger fuld adgang til den nye database.

Du kan finde yderligere informationer på MySQL's hjemmeside.

Link: http://www.mysql.com/doc/en/Adding_users.html

Jamen hvor henne skal jeg skrive alt det? Det er jo ikke i SQL i en database...?!

\\"Is It Water There Comes Out Of Your Nose?\\"
\\"No Its (S)not\\"


er næsten 100% at du skal skrive den i din phpmyadmin :)

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
www.k-roy.h4f.dk
-- Problemer er til for at blive løst :) --



Hvilken fejl får du... Jeg er ikke synsk :o)

Kan ikke give dig det præcise hvad der står, da min server skal laves om.. Men det er noget med at jeg skal tjekke brugernavnet som jeg har skrevet, som i eksempelet er "user1_db"...

- Pelle Ravn

\\"Is It Water There Comes Out Of Your Nose?\\"
\\"No Its (S)not\\"

user1_db var databasen, ikke brugernavnet




SQL:
Fold kodeboks ind/udKode 


Ovenstående SQL syntaks opretter en ny database (user1_db) samt en ny bruger (user1) med kodeordet (user1_pass) og giver den nye bruger fuld adgang til den nye database.

Du kan finde yderligere informationer på MySQL's hjemmeside.

Link: http://www.mysql.com/doc/en/Adding_users.html


Jamen hvor henne skal jeg skrive alt det? Det er jo ikke i SQL i en database...?!

\\"Is It Water There Comes Out Of Your Nose?\\"
\\"No Its (S)not\\"




SQL:
Fold kodeboks ind/udKode 


Ovenstående SQL syntaks opretter en ny database (user1_db) samt en ny bruger (user1) med kodeordet (user1_pass) og giver den nye bruger fuld adgang til den nye database.

Du kan finde yderligere informationer på MySQL's hjemmeside.

Link: http://www.mysql.com/doc/en/Adding_users.html

Jamen hvor henne skal jeg skrive alt det? Det er jo ikke i SQL i en database...?!

\\"Is It Water There Comes Out Of Your Nose?\\"
\\"No Its (S)not\\"

er næsten 100% at du skal skrive den i din phpmyadmin :)

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
www.k-roy.h4f.dk
-- Problemer er til for at blive løst :) --

eller bare i en mysql_query()



Godt, lad mig lige sige en ting... jeg har brugt MySQL 6 gange nu, jeg kender absolute intet til opsætningen... Jeg kan gå ind og rette i Databaser og Tebeller, men jeg kan ikke klare det der... plz forklar......

- Pelle Ravn

\\"Is It Water There Comes Out Of Your Nose?\\"
\\"No Its (S)not\\"



Godt, lad mig lige sige en ting... jeg har brugt MySQL 6 gange nu, jeg kender absolute intet til opsætningen... Jeg kan gå ind og rette i Databaser og Tebeller, men jeg kan ikke klare det der... plz forklar......

- Pelle Ravn

\\"Is It Water There Comes Out Of Your Nose?\\"
\\"No Its (S)not\\"


Ovenstående er SQL udtryk som du kan køre i MySQL shell'en, men du skal starte shell'en som root (meget vigtigt)

Ex. mysql --user=root mysql (skulle starte en MySQL konsol)

Du kunne i princippet også gøre det via. phpmyadmin m.m. men du skal være logget på som root.





Ovenstående er SQL udtryk som du kan køre i MySQL shell'en, men du skal starte shell'en som root (meget vigtigt)

Ex. mysql --user=root mysql (skulle starte en MySQL konsol)

Du kunne i princippet også gøre det via. phpmyadmin m.m. men du skal være logget på som root.


Hvor skal jeg skrive det i phpmyadmin ? jeg er logget ind som root, men hvordan gør jeg der?

- Pelle Ravn

\\"Is It Water There Comes Out Of Your Nose?\\"
\\"No Its (S)not\\"




Ovenstående er SQL udtryk som du kan køre i MySQL shell'en, men du skal starte shell'en som root (meget vigtigt)

Ex. mysql --user=root mysql (skulle starte en MySQL konsol)

Du kunne i princippet også gøre det via. phpmyadmin m.m. men du skal være logget på som root.


Hvor skal jeg skrive det i phpmyadmin ? jeg er logget ind som root, men hvordan gør jeg der?

- Pelle Ravn

\\"Is It Water There Comes Out Of Your Nose?\\"
\\"No Its (S)not\\"


Klik på "SQL" fanebladdet, så kan du skrive SQL-queries til din webserver.



Så vil jeg garne have dig til at teste den der command:
Fold kodeboks ind/udKode 


For den siger der er fejl når jeg gør det i min database!

- Pelle Ravn


\\"Is It Water There Comes Out Of Your Nose?\\"
\\"No Its (S)not\\"



<< < 12 > >>
t