tabeller i dreamweaver

Tags:    programmering

User
Bruger #280 @ 07.08.01 23:29
Hej
lige et spørgsmål ang web opsætning.

Hvis man nu laver sin hjemmeside, med indholdet i en tabel så den vil se ens ud i de flest browser størrelser, hvor dan kan man så få tabellen til at starte i 0,0. Jeg kan kun gøre således at der kommer en hvid kant uden om min tabel, ikke fåd en helt ud til kanterne???

Med venlig hilsen Rasmus



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Rasmus...

>Hvis man nu laver sin hjemmeside, med indholdet i en tabel så den vil se ens ud i de flest browser størrelser, hvor dan kan man så få tabellen til at starte i 0,0. Jeg kan kun gøre således at der kommer en hvid kant uden om min tabel, ikke fåd en helt ud til kanterne???

IE har jo en topmargin og en leftmargin, men det virker ikke rigtig i fx NS, og så validerer din side ikke (hvis du måtte være interesseret i det). Den bedste måde du kan gøre det på er vist at definere det i CSS, hvis du ellers bruger det (kan jo altid anbefales). Det kan gøres som følgende:

BODY {
margin : 0px;
}

Hvilket også er måden der bliver brugt her på Udvikleren!

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster



<quote>Hej
lige et spørgsmål ang web opsætning.

Hvis man nu laver sin hjemmeside, med indholdet i en tabel så den vil se ens ud i de flest browser størrelser, hvor dan kan man så få tabellen til at starte i 0,0. Jeg kan kun gøre således at der kommer en hvid kant uden om min tabel, ikke fåd en helt ud til kanterne???

Med venlig hilsen Rasmus</quote>

Har du sat Column spacing og border til 0? (Tror det er det det hedder)

/Data



t