Giv op - Google har vundet

Tags:    it-nyheder

It-guruen Rich Skrenta mener, at Google har sejret ad helvede til. Derfor bør konkurrenterne give op.

Læs hele nyheden her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=29554



Jeg kan godt se at mange er loyale over for google. Selv ville jeg da også føle mig lidt skeptisk ved at skulle skifte. Vdr. deres søgemaskine bruger jeg aldrig andet end google, undtagen til musiksøgning. Det har www.alltheweb.com en fantastisk funktion!



Og jeg som troede du gik ind for personlig frihed.

Google er jo et andet ord for Bi Brother. No kidding. De gemmer tonsvis af data om dig hver gang du søger, og forebeholder sig retten til at gøre næsten hvad de vil med disse data...



Hved jeg.
Og jeg bryder mig heller ikke om det. Vil da også sige at der altså også er forskel på om vi snakker om overvågning på gader eller en hjemmeside som gemmer data om en. Men selvfølgelig er det selvfølgelig til dels det samme.

Problemmet er bare at der jo ikke rigtig er et alternativ over for google, som kvalificerer sig!...



"Google = Big Brother" er nok en af de største overdrivelser jeg endnu har hørt. Sandt nok gemmer Google data om os, men fra at gemme data om de søgeord vi lige har indtastet og til reel overvåging er der, i mine øjne, et langt stykke. Reelt ved vi ikke _hvad_ Google gemmer om os.

Google har i mine øjne vundet, ingen tvivl om det. Men dermed mener jeg ikke nødvendigvis at andre bør give op. Vi havde ikke haft et demokrati idag, hvis det ikke var fordi vores forfædre kæmpede for at få det.

Som jeg ser på situation: "Success isn't permanent, and failure isn't fatal." - Google har sejret for nu, men før eller siden vil det lykkedes nogle at ændre på sagerne, for så at blive besejret igen. Ingen sejr er permanent.

"Problemet" om man vil er jo lige netop som Skrenta siger, Google er et så kendt fænomen i offentligheden, at det er svært at finde på en løsning som når at blive så kendt som Google inden den må dreje nøglen om - Google har idag vundet pga. PR, ike fordi deres teknologi er andres megen overlegen.



Indlæg senest redigeret d. 04.01.2007 14:26 af Bruger #2330
Syntes The-Freak er inde på noget. Altså ren kvalitets messigt er det vel rigtig godt at der altid er nogle konkurrenter. For uden det kunne man jo risikerer at få monopol, ligesom windows som efter min mening næsten har monopol.

Men ren økonomisk tror jeg ikke The-Freak har ret. Man skal fanme have penge bag sig og en god taktik samt ide for at kunne slå google. Og jeg tror let at man i mange sammenhæng kan risikerer at gå under for google. Selvfølgelig kan det jo ske at google bliver overgået.



Du behøver ikke nødvendigvis styrtende med penge for at overgå Google, men en god taktik(Dermed mener jeg, _ekstremt_ god) er et must.

Hvis du kunne producere en løsning der er mindst lige så god som Google's, men kan vedligeholde og opdatere denne løsning for få nok penge, samt du kan få spredt budskabet omkring det du har skabt til den store verden, og sammentidig få folk til at sprede budskabet videre, så ville du efterhånden have grundlaget for at kunne overgå Google.

Problemet er at du skal holde din forretning her kørende så længe at den kan generere et overskud så du kan bygge videre på den, og det er det jeg ser som det store problem i at skulle overgå Google.



Shafh: Med Scroogle.org kan du udføre anonyme google-søgninger.

Hvadenten man er paranoid, som jeg, eller bare lidt kær omkring sine personlige informationer, så er det helt klart en god side.

"Reelt ved vi ikke _hvad_ Google gemmer om os."

Dér rammer The-Freak hovedet på sømmet... Er det ikke temmeligt foruroligende? :-S



Egentlig ikke - Vi ved ikke hvad de gemmer, men vi ved _hvad_ de kan gemme - De kan ikke gemme noget data som de ikke får, det er umuligt. De gemmer måske vores søgeord og de gemmer hvilke ads vi trykker på - Personligt syntes jeg ikke det er særligt foruroligende. Det kan ikke betale sig at frygte at Google gemmer personlige oplysninger om os, for hvilke oplysninger skulle dette dog være?

Desuden kan jeg ikke se hvorfor vi ikke også frygter alle andre søgemaskiner? Yahoo, Jubii, Inktomi - Alle gemmer de personlige oplysninger om os - Sådan operere alle søgemaskine-firmaer. Du ved jo ikke engang om f.eks. Scroogle gemmer data - Én ting er at sige, og en komplet anden er at gøre.



Haha google er seje!! De har sejret. Deres nytænkning indenfor søgning gør dem til de bedste, og så er de satans seje til at lave algoritmer og udnytte deres cpu kraft.



t