EU vil ikke forbyde voldelige spil

Tags:    it-nyheder

EU's justitsministre har afvist et fælleseuropæisk forbud mod voldelige computerspil. Men EU-landene vil nu udarbejde en fælles »sort liste«.

Læs hele nyheden her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=29709



Nu må de fandme styre sig, hvis ikke jeg kan få lov at slagte en preusser virtuelt i ny og næ (MOHAA m.fl.), så giver de mig jo ikke ret meget valg, der er jo et behov der skal dækkes :D

Spøg til side. Jeg synes ikke det er statens opgave at censurere hvad folk må spille/se eller ikke må, det må sq være op til folk selv, og hvad angår det yngre publikum, så er der altså også noget der hedder forældre eller værge, og de må jo så tage deres egen forholdregler baseret på en individuel bedømmelse. Jeg tror heller ikke spillene har den store indflydelse på mængden psykopater der leger GTA i virkeligheden, de er allerhøjst blevet inspireret lidt.

Der var vidst også en undersøgelse på et tidspunkt der konkludere at børn og unge mennesker, generelt havde nemt ved at skælne spilleverdenen fra den virkelige. Det er jo en god ting.

//Troels



Og dem som så endeligt går ud og leger GTA, de må da være psykisk syge, for enhver normal ved hvad det vil sige at slå ihjel "Virkelig verden: Død = permanent, virtuel = genopstand



Ikke bare kan det ikke være op til staten at bestemme hvad vi må og ikke må spille, det skal da SLET ikke være op til EU.





Tydeligt at det er en flok kvindelige pædagoger, som styrer flere af de store europæiske lande, men altid noget at nogen stadig har noget fornuft tilbage.

Aldrig skal der være nogle som skal bestemme over hvad jeg skal spille..

Troels god stil stadigt at spille MOHAA ;) (Spiller du i nogen klan? og nogen man kender?)



Er fulstændig enig.
Min personlige mening om de det at folk ikke kan se forskellen på det og den virkelig værden og derfor selv laver syge ting ligesom i spillet, er det mest ladeste i verden. For ved mindre jeg tager fejl taler man stadig om nogle sindsyg gamle sager hvor en tysk dreng leget skyder sin lærer efter at have spillet CS, og så eksemplet hvor en dreng så halloween og derefter dræber sin store søster.
De to sager sindsyge gamle, og hvis det stadig er det man sidder og roder i er det jo for lamt. Lad hellere vær at bruge penge og tid på sådan noget, og send pengene til Afrika istedet. Så redder man pludselig 100 personers liv mere end den ene lærer og søster der døde, og så kan vi trygt og roligt spille videre.

Så kan man jo spørge at hvis dette bliver vil blive vedtagetet et tidspunkt om vi så har mere frihed end i eks. Kina.

Men hvorfor skulle man da også censurerer btw.? Det koster jo ikke staten nogle penge?



Ja, MOHAA er meget hygger, men nej, jeg spiller ikke i nogen klan. Jeg brugte det meget i 1. og 2.g som afveksling fra tyskstilene. I 3.g viede jeg (noget af) min tid til japserjagt, at køre for stærkt (NFS) og sidst men absolut størst Command & Conquer. På uni har jeg så bare kodet...




Når lille ole skyder sin lære i skolen, spørger man hvorfor han gjorde det...? Han vil da svare det som klasse kammeraterne vil høre. Hvis han fortæller han spillede CS og det var det der gjorde udslaget, får han flere point hos kammeraterne fordi han spiller CS... Han vil sq da ikke få nogen point ved at stille sig op og fortæller at han havde skudt læreren fordi han syntes det kunne være sjovt.

Pædagoger har den indstilling at computerspil ALTID, uden undtaglerser, er direkte forbundet med ens handlinger. Dette bygger de på de spørgsmål de har stillet børn, der ikke er i stand til at svare på et "højt" psykologisk plan.

Men når man ikke må spille CS fordi man skyder læreren, må man så heller ikke spille pixiline fordi man skyder hende der sidder ved siden af sig i klassen fordi hun har samme stemme?



t