/bin/sh: can't access tty; job control turned off

Tags:    linux

Hey :)

Jeg er helt ny til det er linux men fandt ud af at jeg godt kunne tænke mig at prøve. Så jeg har lavet en partition på 50GB til en ubuntu installation. Men når jeg booter og vælger det først man kan vælge, kan ikke lige helt huske hvad der står, men noget med Start eller installere. får jeg bare den her: /bin/sh: can't access tty; job control turned off har søgt lidt på ubuntu's forum men fatter bare hat af alt de de siger :roll:

Håber i kan hjælpe mig :)



Indlæg senest redigeret d. 05.06.2007 14:13 af Bruger #11938
Er det en live CD?



har hentet den fra ubuntu.com som hedder: ubuntu-7.04-desktop-i386.iso. det er en livecd og installations cd



Prøv at hente en version ældre.... Det ser ud til at den har nogle kompabilitets problemer i den ny....



Indlæg senest redigeret d. 05.06.2007 14:29 af Bruger #6559
Prøv evt. at sætte en tom diskette i dit diskette drev



har ikke noget disketter drev men så prøver jeg at hente en ældre version og installere den.



Den nye ubuntu 7.04 fiesty fawn har nogle problemer ved flere brugere. Den kan f.eks ikke arbejde med min skærm. Den slår fra og printer "Input not Supported" ud på skærmen. Hen en 6.06 dapper og opgrader den til 6.10 og derefter til 7.04.

Problemet kan dog forekomme igen når du opgradere til 7.04, men det er en bedre metode at opgradere end en frisk installation!

Hvis du installere 6.06 skal du muligvis skrive "Sudo update-manager -C" i terminalen inden den vil fortælle dig der er en nyere version :)

PS: 6.10 er vist supported og vil blive patchet frem til 2009 så den er ikke forældet!



Indlæg senest redigeret d. 05.06.2007 17:08 af Bruger #4471
Har ikke lige fået skrevet men den virkede fint at hente den gamle version, 6.06, og så opgradere til 7.04.

Tak for hjælpen, Martin

Og du kom lidt for sent, Xob, men tak :P



t