Linux styrer system som minder / ligner MAC

Tags:    linux

<< < 123 > >>
Hej jeg er MEGET ny til linux, har faktisk aldrig haft linux før, men har prøvet det 1 gang. jeg ville høre om der findes en linux version som ligner MAC, med den der bar nederst og sån :). og ville lige høre om det er et let styrer system at indstallere og hvor man kan hente det, da jeg er 2tal nybegynder indefor linux verden :)

Tak på forhånd



22 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
For at få det du søger behøver du ikke at skifte distribution. Det kan gøres (formentlig med alle dist.). Du kan finde nogle temaer til Linux som kan få den til at ligne mac. Et eksempel på et theme er eksempel den her:
http://www.kde-look.org/content/show.php/mac+bar+theme+?content=65952

Den giver der en flot bar (har ikke prøvet). Om en dist. med KDE eller Gnome er bedst ved jeg ikke. Men du kan jo prøve at lege med den.



Man kan, vha. en del googlesøgninger, finde guides til hvordan man kan få MacOS til at køre på en pc.

MacOS er jo et unix system som næsten er kompatibelt med alt der har en processor.


men bryder du ikke deres EULA ved at installere det på andet end en Mac ?



Jo så vidt jeg ved, så må man ikke installere Mac OSX på andet end en Mac.Men man kan finde mange fede temaer til GNOME (bruger ikke KDE så ved ikke om man kan der) som kan få det til at ligne meget godt.

Tag et kig på
http://gnome-look.org/



Jamen der findes Ubuntu, Kubuntu, Suse, Debian, Gentoo osv. Du skal vælge et nemt Linux styresystem så som Ubuntu eller Kubuntu. Jeg ville vælge Ubuntu da den har Gnome installeret fra start. Derefter skal du følge guiden.