Linux styrer system som minder / ligner MAC

Tags:    linux

<< < 123 > >>
Hej jeg er MEGET ny til linux, har faktisk aldrig haft linux før, men har prøvet det 1 gang. jeg ville høre om der findes en linux version som ligner MAC, med den der bar nederst og sån :). og ville lige høre om det er et let styrer system at indstallere og hvor man kan hente det, da jeg er 2tal nybegynder indefor linux verden :)

Tak på forhånd



22 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
For at få det du søger behøver du ikke at skifte distribution. Det kan gøres (formentlig med alle dist.). Du kan finde nogle temaer til Linux som kan få den til at ligne mac. Et eksempel på et theme er eksempel den her:
http://www.kde-look.org/content/show.php/mac+bar+theme+?content=65952

Den giver der en flot bar (har ikke prøvet). Om en dist. med KDE eller Gnome er bedst ved jeg ikke. Men du kan jo prøve at lege med den.



Man kan, vha. en del googlesøgninger, finde guides til hvordan man kan få MacOS til at køre på en pc.

MacOS er jo et unix system som næsten er kompatibelt med alt der har en processor.


men bryder du ikke deres EULA ved at installere det på andet end en Mac ?



Jo så vidt jeg ved, så må man ikke installere Mac OSX på andet end en Mac.Men man kan finde mange fede temaer til GNOME (bruger ikke KDE så ved ikke om man kan der) som kan få det til at ligne meget godt.

Tag et kig på
http://gnome-look.org/



Jamen der findes Ubuntu, Kubuntu, Suse, Debian, Gentoo osv. Du skal vælge et nemt Linux styresystem så som Ubuntu eller Kubuntu. Jeg ville vælge Ubuntu da den har Gnome installeret fra start. Derefter skal du følge guiden.
Altså "Download all the Mac4Lin .tar.gz files from the latest release & except the Icon themes extract all other files to a temporary folder". Mac4Lin.tar.gz indholder alle de filer (ikoner, temaer og eksterne programmer) som du skal bruge. Siden, http://www.howtoforge.com/mac4lin_make_linux_look_like_a_mac er så en guide som følger dig igennem installationsprocessen af disse temaer og eksterne programmer.



Man kan, vha. en del googlesøgninger, finde guides til hvordan man kan få MacOS til at køre på en pc.

MacOS er jo et unix system som næsten er kompatibelt med alt der har en processor.


men bryder du ikke deres EULA ved at installere det på andet end en Mac ?


Apple tvinger folk til at køre macOS på deres maskiner, microsoft tvinger folk til at have windows mediaplayer og internet explorer installeret. Hvorfor får MS problemer fra EU og ikke apple?

Og til linuxfolkene, der tit og ofte brokker sig over at MS "tvcinger" folk til det ene og andet. Kan i købe en mac UDEN styresystem og derfor UDEN en macOS licens?

Så hvorfor ikke gå mod strømmen igen og sig: bare installere mscOS på en pc, sin mobil, sin dvd-afspiller og kaffemaskine.



Man kan, vha. en del googlesøgninger, finde guides til hvordan man kan få MacOS til at køre på en pc.

MacOS er jo et unix system som næsten er kompatibelt med alt der har en processor.


men bryder du ikke deres EULA ved at installere det på andet end en Mac ?


Apple tvinger folk til at køre macOS på deres maskiner, microsoft tvinger folk til at have windows mediaplayer og internet explorer installeret. Hvorfor får MS problemer fra EU og ikke apple?

Og til linuxfolkene, der tit og ofte brokker sig over at MS "tvcinger" folk til det ene og andet. Kan i købe en mac UDEN styresystem og derfor UDEN en macOS licens?

Så hvorfor ikke gå mod strømmen igen og sig: bare installere mscOS på en pc, sin mobil, sin dvd-afspiller og kaffemaskine.


Vi er rent faktisk også nogle stykker, der synes Apple er et stort problem.



Man kan, vha. en del googlesøgninger, finde guides til hvordan man kan få MacOS til at køre på en pc.

MacOS er jo et unix system som næsten er kompatibelt med alt der har en processor.



Hej jeg er MEGET ny til linux, har faktisk aldrig haft linux før, men har prøvet det 1 gang. jeg ville høre om der findes en linux version som ligner MAC, med den der bar nederst og sån :). og ville lige høre om det er et let styrer system at indstallere og hvor man kan hente det, da jeg er 2tal nybegynder indefor linux verden :)

Tak på forhånd


Det er der som udgangspunkt IKKE.

However, det er forholdsvis nemt, og en af Linux store styrker, at konfigurere sit interface så det ser ud präcis som du vil have det. Dette inkluderer også muligheden for at sätte et Mac-interface op.

Installer din yndlingsdistribution med GNOME, ogfölg så denne guide: http://www.howtoforge.com/mac4lin_make_linux_look_like_a_mac



Du kan få KDE til at lige en MAC. Der ligger nogle temaer, ikoner, vinduedekorationer og eksterne applikationer (så som MACs "kicker") på kde-look.org. Du skal bare finde dem. Jeg kan ikke finde dem til dig lige nu da jeg er på arbejde :)



jeg siger tak for det hele :D, men tænkte på det i snakkede om, kan man hente noget på nettet så ens PC "bliver" en MAC? altså som det var ligesom man havde købt en mac



<< < 123 > >>
t