Linux styrer system som minder / ligner MAC

Tags:    linux

<< < 123 > >>
Hej jeg er MEGET ny til linux, har faktisk aldrig haft linux før, men har prøvet det 1 gang. jeg ville høre om der findes en linux version som ligner MAC, med den der bar nederst og sån :). og ville lige høre om det er et let styrer system at indstallere og hvor man kan hente det, da jeg er 2tal nybegynder indefor linux verden :)

Tak på forhånd



22 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
og da jeg er helt ny, så mangler jeg jo en linux kerne, hvor og hvad for en skal jeg downloade så jeg kan rette det og følge den guide "make your linux desktop look like a mac" :)?



Simon, tænker du på kabinet osv? Eller bare hardware?



mener , jeg har jo ikke noget linux styrer system, da jeg er lidt ny til linux, hvor kan jeg hente et linux styrer system hvor jeg så kan følge det her link "http://www.howtoforge.com/mac4lin_make_linux_look_like_a_mac" og lave min linux om til en slags MAC :).



okay :), takker suuuuuuper :D



Lige en ting.
Hvis man er vant til macos eller hvad det nu hedder, er det jo selvfølgelig meget rart at det ligner det man er vant til når man skifter til linux, MEN det vigtige er altså at blive familier med den grundlæggende stuktur, de forskellige funktioner, etc.

Så før du begynder at bekymre dig om udseendet, så gør dig selv en tjeneste og læs nogle guides, evt. en bog om emnet.

Linux er et fedt, men til tider ret besværligt operativsystem og at få det til at ligne noget man kender i forvejen gør det altså ikke nemmere.



Ja vi er nogle stykker der også er imod Mac, men Mac ejer ikke en lige så stor del af markedet som MS.



nu har jeg fået indstalleret mit linux styrer system "Mandriva", har bare det problem, mit trådløse internet virker ikke på den :S, og hver gang jeg starter min bærbar med linux på, sætter den "num lock" til :S



Simon, det med num lock gør den også ved mig. Mener faktisk også at windows gør det.
Du kan prøve at NDISwrapperen, bruge http://ndiswrapper.sourceforge.net/joomla/ til at få dit trådløse netværkskort til at virke.



Tak martin, vil lige prøve det lidt senere, men lige siden jeg indstallerede Linux så har mine blæsere på min bærbar kørt på fuld hammer, hver gang jeg starter den, til jeg slukker den igen :S, ved du hva det skyldes? min bærbar er helt ny så den kan (næsten) umuligt være støvet til, og den gjore det ikke med Windows XP



hmm lyder som om du har en process som stjæler noget cpu tid.



<< < 123 > >>
t