Tysk arbejdsformidling overgår til Linux

Tags:    it-nyheder

Den tyske arbejdsformidling har skiftet Windows NT ud med Opensuse 10.1 på 13.000 pc'er.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=1907



Overgangen til Linux
Linux
Læs mere om "Linux" i Version2's it leksikon
har taget AA ca. ni måneder inklusiv planlægning, og det hele er foregået uden brug af eksterne service providers - hvilket i følge heise online betyder, at der heller ikke har været ekstra omkostninger forbundet med skiftet.


Dush, lige i hovedet på Microsoft som ellers ofte har argumenteret at linux er dyre end Windows på grund af den omkostningsfulde support som man kom til at bruge.



Det kan vel også være rigtigt nok i visse sammenhænge. Det kommer helt an på formål, omfang og udbyder. Det kommer også meget an på hvor langt ud i fremtiden man regner.

EDIT: men hvad fanden er det for et kødhoved der har valgt OpenSUSE 10.1? For det første er 10.1 meget forhadt af selv inkarnerede OpenSUSE fans, simpelthen fordi den er så sløv og ustabil som nogen Linuxdistribution har været længe. Dernæst kunne man da forestille sig at en virksomhed ville benytte sig af en professionel løsning, såsom SLED/SLES (SUSE Linux Enterprice Desktop/Server). Og hvis de endelig vil bruge den gratis, community-supportede udgave, hvorfor så ikke bruge 10.2 eller 10.3, der begge er hundrede gange bedre end 10.1 i stabilitet, hastighed, up-to-date'ness og det løse? 10.2 blev også riset meget for sin sløvhed, men alle klagepunkter fra 10.2 blev ordnet i 10.3.

Jeg tror den ansvarlige for valget har røget hash :P



Indlæg senest redigeret d. 24.01.2008 18:12 af Bruger #8223
Man kan sige meget om tyskere, og det gør man vist også, men dumme er de ikke (altså lige bortset fra den/dem der har valgt OpenSUSE 10.1 ;) ). Tag den Microsoft!



Ehm... Ja jeg forstår heller ikke hvorfor de i vær fald ikke har valgt at bruge 10.3, men der er nok en grund.

Men Per, jeg køre openSUSE og syntes faktisk altså det er en udmærket distro. Og det er vært fald en af de destro hvor der er fart over fældet vedrørende udviklingen.



Ehm... Ja jeg forstår heller ikke hvorfor de i vær fald ikke har valgt at bruge 10.3, men der er nok en grund.

Men Per, jeg køre openSUSE og syntes faktisk altså det er en udmærket distro. Og det er vært fald en af de destro hvor der er fart over fældet vedrørende udviklingen.


Jeg har heller ikke sagt at openSUSE er en dårlig distro. Jeg har sagt at openSUSE 10.1 er en dårlig distro.

openSUSE 10.1 er Linux' svar på Windows ME...



t