Ubuntu install problem

Tags:    linux

Jah så blev det sku mig som har problem med Ubuntu :P,
nå men mit problem er det, at jeg har brændt en CD, og den ER bootable eller hva det hedder, men når jeg sætter den i min mit CD rom drev, og genstarter så starter det også fint op med Ubuntu, hvor man så kan vælge om man vil indstallere ubuntu og en masse andre ting, og jeg vil jo gerne have indstalleret ubuntu på mit E:/ drev, så jeg trykker install.. så skriver den "indlæser..." og så Genstarter den min PC:S, jeg har prøvet op til flere gange, har også prøvet at vælge "check denne disk for fejl", og igen.. så genstarter den min PC, nogen som ved hva fejlen er / kan være?

Tak på forhånd





Hej Asd,

Prøv at omformatere drevet til Fat32 Systemet.

Hvis du i windows trykker på drevet, vil di i venstre side under Details kunne se om drevet er i "File System: NTFS", er den det er dette løsningen.

Er dette ikke fejlen, så skriv igen.

Hvis det ikke lige er muligt at omformatere til Fat32, så kan du genstarte fra WindowsXP CD'en og installere igen. Der vil du kunne komme til en meny hvor du kan vælge at installere på smame drev du har på i forvejen, vælg at omformatere og at slette partitionen og genoprette den.

Med venlig hilsen
Ieet






ok jeg har nemlig formateret den til NTFS, da jeg har windows vista 64bit, kan jeg ikke vælge FAT32 system :(, hva kan jeg så gøre?




Hej Asd,

Du kan låne en WindowsXP CD af en ven. Eller downloade programmet Partition Magic - der er dog risiko for at alt data på din hardisk ryger, så backup er en rigtig god ide.

Tør du ikke dette, så har jeg ikke rigtigt andet forslag :( Jeg kører ikke selv med Vista64, så jeg kan ikke teste det.

Held og lykke.

Med venlig hilsen
Ieet





når jeg sætter min XP cd i, så spørger den bare om den skal indstallere eller repair, og det program der "partition magic" da jeg downloaede det, og ville indstallere det, så kom der en pop op med at dette program var kendt for at skade nogen ting på computeren, kender du andre programmer som kan det samme?



http://gparted.sourceforge.net/

Alt brug på eget ansvar.



t