Internet problem

Tags:    linux

Hej

Jeg har en meget irreterende problem, med mit internet..

Når jeg køre mandriva eller ubuntu, virker mit internet meget fint, men når jeg så installere min fortrukne disp. CentOS, kan jeg bare ikke få forbindelse til internet...

Den skriver en fejl på skærmen, med at den ikke kan finde mit netkort.

Det er interne netkort som sidder op en abit in9 32-max bundkort.

Mit spørgsmål: hvorfor kan den ikke få internet forbindelse i CentOS, når den kan i mandriva og Ubuntu



8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
For det første: hvorfor bruge CentOS på desktoppen? Jeg kan tænke på mange andre distributioner der egner sig langt bedre til desktopbrug end netop CentOS.

For det andet: Det er et driverproblem. CentOS har tilsyneladende ikke driveren til dit kort loaded pr. default, og du skal derfor søge på nettet efter hvordan du installerer driveren.



hmm ikke kun CentOS som har det problem. men det samme sker i Fedora.

Jeg bruger mest linux til udvikling. og sker der jeg bruger det som server derfor jeg bruger CentOS.

Men jeg vil da gå igang med at lede efter en driver package til mit netkort




Det er klart at det også sker i Fedora - begge dele er Red Hat baseret, og i alle tre systemer er der ingen closed source drivere med fra start.Problemet vil opstå i alle distributioner der ikke har closed source drivere med fra start.



jah ved godt at fedora og centos begge er basert på RedHat.

Men det er lidt sjovt for da jeg fik min computer og installerede Linux CentOS på den, kunne jeg godt få internet forbindelse uden at skulle installere nogle driver, og det samme i Fedora.

Og på min bærbar skal jeg heller ikke selv installere nogle driver, der virker det os bare fra start!



Der er forskel på netkort. Din bærbar har højest sandsynligt et andet internetkort.



jah det er self rigtig, men synes stadig det er mærkeligt at den på et tidspunkt godt kunne installere centos og fedora så jeg kunne komme på nettet, og ikke kan længere :S



jah det er self rigtig, men synes stadig det er mærkeligt at den på et tidspunkt godt kunne installere centos og fedora så jeg kunne komme på nettet, og ikke kan længere :S



Der sker ændringer i software efterhånden som det udkommer i nye versioner. Det kan være en årsag.



t