Linux Server... og hvad så?

Tags:    linux

Hej gutter..

Så står man nu i en situation hvor man har anskaffet sig en rimelig monster af en linux server (relativt) og ved absolut ikke hvad jeg kan lave af sjove ting på den.

Maskinen er pænt hurtigt så performance er intet problem (specs i bunden).. mangler bare nogle gode ideer til at bruge den.. er en kollegie server der kører VMWARE ESX og virtualmachines.. reelt set kun brugt 5-10% af dens performance på mail og sql server etc.. så hvis der sidder nogen derude og har en perfekt ide til hvad sådan en maskine kan bruges til så smid den da herind..

Har selv tænkt på www,sql,mail,dns,dhcp etc.. men det kører allerede og det skal vi ikke bruge mere af.. har rodet lidt med NS (Halflife mod) server etc.. men det var ikke nær så sjovt som man have regnet med, ventrilo servere kræver licens før de er sjove at sætte op.

Maskinen i sin helhed er 2 quadcore xeons.. 8x2.5Ghz massere af cpu kraft.. 8gb ram.. og et iSCSI SAN med 6 SAS diske og 6 SATA diske i diverse raid setups..

Her er tale om en virtual machine sat op til 4x2.5Ghz 4gb ram max og sat på et hurtigt SAS disk raid system, og den kører i øvrigt Debian Lenny.. any ideas?



Filserver, Monster website, hosting



eller render-klods til blender :D



eller render-klods til blender :D


Havde faktisk rodet lidt med en ide i den stil.. problemet er bare at jeg ikke rigtigt bruger blender eller andre 3d programmer etc.

Men det er nogen derhen af i den stil.. noget der kan offloade arbejde fra min windows spand i en eller anden art måske.. eller komplimentere windows spanden med et eller andet lækkert..




En skam du ikke har nogen projekter til dyret .. Ku sagtens bruge sådan monster til konvertering af DVDer til DivX :P




Tja ... overskydende CPU kraft kan jo bruges til seti@home, folding@home eller ligende ...

Mvh
Sigersted



t