IT praktik plads

Tags:    programmering

<< < 12 > >>
Hej

Jeg søger en praktik plads i uge 49, på grund af jeg har fået så mange afslag af andre virksomheder jeg har søgt plads i.


Derfor må jeg nu gå til plan B.

Her er en kort ansøgning jeg har bikset sammen.


Hej IT-folk

Jeg hedder Jacob og er 15 år gammel.
Jeg går i 9. Klasse på kirke Såby Skole, som ligger i en lille by på midt sjælland.
Jeg er meget interesseret i IT, og har da også noget erfaring med det.
I min fritid cykler jeg, og her taler vi racer cykling.
I sommers har jeg haft meget travlt med min cykelkarrierer, og derfor har jeg været lidt væk fra IT.
Dette har dog ikke påvirket min interesse for området, og jeg ønsker stadig at blive it-mand!

Som sagt søger jeg en praktik plads i uge 49.
Jeg har før været i praktik i en it-afdeling, men det var i et mindre selskab, som enlig ikke omhandlede IT. (Alligevel var det rigtig sjovt, hyggeligt og spændende at prøve, og det er noget jeg kan tænke mig at forsætte med.)
Derfor søger jeg nu muligheden for, at komme ud i en rigtig it-virksomhed.

Min erfaring omhandler en del Open Source.
• php
• MySQL
• Apache server
• Html
• Css
• JavaScript

Men også løsninger som:
• C#
• ASP.NET (ASP.NET MVC)
• xml
• Visual studio
• Windows generelt.
• Windows server 2008 (internet information server og hvad der nu ellers er)
• Et lille snus til Windows mobile SDK.

Det sidst nye jeg er begyndt på



  • World of Warcraft Programmering (addons)

  • lua



Som i nok kan se, er det udvikling, jeg godt kan lide.
Men alt omhandlende IT får mig op ad stolen.

Min mail er:
jmn@cykeldata.dk
tlf. 28727082

Ring gerne, da det efter hånden haster lidt. ;)





Indlæg senest redigeret d. 05.11.2008 22:59 af Bruger #10980
13 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt -2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Jacob

Nu styrer jeg (desværre) ikke en IT virksomhed som kan tage dig som praktikant.. Men, jeg kan da komme med et lille råd, som jeg selv har fået fra andre ledere af diverse firmaer.

Fokuser på det som vil interessere det firma du skriver til.. Hvis jeg sad som chef ville jeg være ligeglad med om du cyklede.. Og det at du har haft travlt med det, ville kun overbevise mig om at jeg ikke skulle ansætte dig..

Nu er det godt nok kun en uge som praktikant. Men hvis du sælger dig selv på en anden måde, så har du en større chance for at blive set :)


Jeg sidder til gengæld med ansvar for at ansætte programmører, og jeg ser det bestemt som en stor fordel for firmaet, at du dyrker sport i din fritid, så sørg endelig for at skrive det på.
Folk som holder sig i form er sundere og har færre sygedage end dem, som ikke gør.

Men jeg sidder i Nordjylland, så det vil være lidt langt at cykle :)



En god idé ville nok være at smide et par links ind til noget du har lavet før.



Hej Jacob

Nu styrer jeg (desværre) ikke en IT virksomhed som kan tage dig som praktikant.. Men, jeg kan da komme med et lille råd, som jeg selv har fået fra andre ledere af diverse firmaer.

Fokuser på det som vil interessere det firma du skriver til.. Hvis jeg sad som chef ville jeg være ligeglad med om du cyklede.. Og det at du har haft travlt med det, ville kun overbevise mig om at jeg ikke skulle ansætte dig..

Nu er det godt nok kun en uge som praktikant. Men hvis du sælger dig selv på en anden måde, så har du en større chance for at blive set :)



At fravælge folk pga. at de dyrker en sport er da dumt... Det indikerer kun at de bruger kroppen, og når kroppen er i gang er hjernen i gang.

(det skal måske bare ikke med i en praktik ansøgning ;) men held og lykke Jacob)





(det skal måske bare ikke med i en praktik ansøgning ;) men held og lykke Jacob)


Det er jo os det jeg mener.. Det er jo ikke til gode for firmaet..



Du må meget gerne skrive at du cykler, det er altid interessant når nye medarbejdere laver andet end spille WoW eller hænge på den lokale bodega.
Men jeg synes at det kommer til at lyde lidt negativt her; et problem at du ikke har haft tid, fordi du skulle cykle, prøv at vende det til noget positivt.

Ansøgningen er sådan set fin, men prøv lige at få en eller anden til at gennemgå den for stavefejl.



Tak for kritikken. :)

Jeg skal sige, at jeg også tænkte meget på den med cyklingen, men blev enig med mig selv om, at i en moderne og fremtidig verden vil sundhed være meget aktuelt.

Husk nu stadig, jeg er 15 år, jeg går i folkeskole, og kan ikke dedikere hele min tid foran computeren (Selv om det kunne lyste mig :) )

Jeg kan godt se, man måske skulle fokusere lidt på noget andet, for nogle's vedkommende, men som vi hører her i forumet, er der andre der ser plusser i det. Derfor er det en beslutning, man må tage.
Ville heller aldrig skrive, som jeg gør i en rigtig jobsøgning.

Kunne godt tænke mig at vide, hvor du ser stavefejl?

Jeg tager al kritikken til mig, og det vil jeg bruge fremover, når jeg skal skrive en ansøgning.

Til sidst...
JEG SØGER STADIG PRAKTIK PLADS!






Indlæg senest redigeret d. 05.11.2008 23:23 af Bruger #10980
Jeg staver som en brækket arm, men:

I sommers har jeg haft meget travlt med min cykelkarrierer, og derfor har jeg været lidt væk fra IT.


Det hedder vist: "I sommers havde jeg meget..."
Eller "Denne sommer har jeg haft meget"

"cykelkarrierer" skal være "cykelkarriere"

midt sjælland
er ét ord.

som enlig ikke omhandlede IT
skal vist være "som egentlig ikke omhandlede IT"

Der er måske flere.



Hej jeg ville da rigtigt gerne bide på krogen!. Og siger at det er da super fedt at du har en masse it viden som jeg måske kunne lærer lidt af Håber du finder lykken med at fine dig et godt job!. Her i den kommende fremtid!:).



Hej Jacob

Nu styrer jeg (desværre) ikke en IT virksomhed som kan tage dig som praktikant.. Men, jeg kan da komme med et lille råd, som jeg selv har fået fra andre ledere af diverse firmaer.

Fokuser på det som vil interessere det firma du skriver til.. Hvis jeg sad som chef ville jeg være ligeglad med om du cyklede.. Og det at du har haft travlt med det, ville kun overbevise mig om at jeg ikke skulle ansætte dig..

Nu er det godt nok kun en uge som praktikant. Men hvis du sælger dig selv på en anden måde, så har du en større chance for at blive set :)


Jeg sidder til gengæld med ansvar for at ansætte programmører, og jeg ser det bestemt som en stor fordel for firmaet, at du dyrker sport i din fritid, så sørg endelig for at skrive det på.
Folk som holder sig i form er sundere og har færre sygedage end dem, som ikke gør.

Men jeg sidder i Nordjylland, så det vil være lidt langt at cykle :)


Er enig i at det kan ses som en styrke at ansøgeren har noget at gå op i, men burde en ansøgning ikke fokuseret afspejle det man søger, og så kan alt det 'andet', som ens fritid gemmes til CV'et eller evt. sidste punkt i ens jobsamtale?

Til Jacob Molin
Prøv at ringe til virksomhederne... Ofte bliver ansøgninger glemt eller måske ikke kigget på, da de har meget travlt, men hvis du ringer kan du evt. komme med en kort beskrivelse af hvad du vil, hvorfor du vil det, og hvad du kan tilbyde. På den måde bliver de hurtigere bidt på, og evt. får lyst til at tage dig i en praktik.



Indlæg senest redigeret d. 27.07.2014 15:23 af Bruger #4487
<< < 12 > >>
t