Ubuntu fra Dell fik amerikansk kvinde til at opgive universitetet

Tags:    it-nyheder

En bærbar fra Dell, der kom med Linux i stedet for Windows, var en uoverskuelig forhindring for en amerikansk studine, der endte med at droppe ud af uddannelsen.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2918



Først ser hun sig ikke for, og får bestilt en maskine med Ubuntu på. Dernæst tager hun for givet, at ting der ikke er udviklet dertil, naturligvis kan bruge. Slutteligt vælger hun at droppe ud af sin uddannelse, istedet for at anskaffe sig den Windows hun så gerne vil have. Det er ikke Dells opgave at forsyne hende med den, og Windows er ikke svær at skaffe. Hun skal selvfølgelig betale nogle penge på den, men hvis man ikke er villig til at betale for sit operativsystem, så er alternativet Linux, basta.

Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde af alle disse fejl 40'er, efterfulgt af at hun skyder skylden på alle andre end sig selv. Dog sørgeligt at hun tog den konsekvens, og droppede ud. Hun lyder som en, der godt kunne bruge noget uddannelse indenfor faget.



Hvorfor i al verden skal hun installerer MS Office? Nå men hun har da også været ude for Ubuntu's målgruppe.

Men på den anden side lyder det da også lidt som en løgn at det bare er en fejlagtig misforståelse fra Dell, der resulterer i at hun ikke gennemfører sin uddannelse. Så få da nogen til at installerer Windows! Eller køb dig en ny, hvis det er så galt! Det lyder efter min mening som om der er andre grunde, og så får Dell og Ubuntu skylden.



For mig at se er den største fejl da at Dell leverer et andet OS end det hun har bestilt (det er i hvert fald sådan jeg læser artiklen), hvor efter en Linux glad supporter overtaler hende til at beholde det. Come on gutter, hvis en person ringer ind og beskriver tingene som at "de ikke ser ud som de plejer", når det er et helt andet OS, tyder det så på at det er en person der vil være tjent med et andet OS? Om Linux er klar til desktop markedet synes jeg ikke vi skal diskutere her, men det er da klart problematisk at hun ender ud med et OS som hun ikke kan bruge, hvilket artiklen jo fint beskriver.

...at det ligefrem skulle være årsag til at hun dropper ud af sin uddannelse er måske liiige i overkanten, men hey, en computer med et forkert leveret OS alene er jo ikke nogen historie ;)

Mvh.

Kasper (TSW)



For mig at se er den største fejl da at Dell leverer et andet OS end det hun har bestilt (det er i hvert fald sådan jeg læser artiklen), hvor efter en Linux glad supporter overtaler hende til at beholde det. Come on gutter, hvis en person ringer ind og beskriver tingene som at "de ikke ser ud som de plejer", når det er et helt andet OS, tyder det så på at det er en person der vil være tjent med et andet OS? Om Linux er klar til desktop markedet synes jeg ikke vi skal diskutere her, men det er da klart problematisk at hun ender ud med et OS som hun ikke kan bruge, hvilket artiklen jo fint beskriver.

...at det ligefrem skulle være årsag til at hun dropper ud af sin uddannelse er måske liiige i overkanten, men hey, en computer med et forkert leveret OS alene er jo ikke nogen historie ;)

Jeg tvivler oprigtigt på, at Dell har solgt hende en Ubuntu-maskine hvis hun reelt har bestilt en Windowsmaskine.

Hun har med al sandsynlighed ikke vidst hvad "Ubuntu" betød da hun bestilte maskinen, og per automatik gået ud fra at der var Windows på maskinen - for det er der jo altid. Eller også har hun slet og ret slet ikke kigget efter hvilket OS der lå på, men kun på prisen(som jeg, uden at have tjekket efter, kunne forestille mig har været mere studievenlig).



Snork snork snork. Kedeligt, kedeligt, kedeligt. Per og Kasper, nu må vi snart diskutterer noget mere spænende :)



Jeg må for en gangs skyld sige jeg er enig med Per. Som man siger; Assumption is the mother of all fuck ups.

Men hun burde virkelig have kigget bedre efter, og Dell's hjemmeside, i hvert fald den danske (vi bruger Dell som hardwareleverandør på arbejdet) viser tydeligt nok om der er Windows med. Selvfølgelig er det dog USA, så der skulle nok have været et skærm-stort billede med Windows logoet før den siver ind derover.



Er jeg virkelig den eneste der kan forestille sig at fejlen kan have været Dell's - at de simpelthen har leveret en maskine med et andet OS end det kunden har bestilt? Jeg er ellers stor Dell fan, men come on, den slags fejl kan da ske :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Er jeg virkelig den eneste der kan forestille sig at fejlen kan have været Dell's - at de simpelthen har leveret en maskine med et andet OS end det kunden har bestilt? Jeg er ellers stor Dell fan, men come on, den slags fejl kan da ske :)

Tror vi skal nøjes med at bebrejde Dell for ikke at hjælpe hende godt nok, da hun ringede. For hvis man læser original artiklen, lyder det som om det er hendes egen fejl, at hun ikke ved hvad hun bestiller.



I såfald ville det være en god måde for Dell at spare nogle knaster, bare ved at anbefale hende ikke at bede om at få Windows.



Spare? Dell tjener da hver eneste gang de sælger en licens til Windows med deres computere. ;)



t