Hvad er forskellen?

Tags:    linux

Hey jeg har lige to spørgsmål, som undrer mig :D

Hvad er forskellen på Linux og Windows?
Og har jeg brug for antivirus på min Ubuntu?



5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der er stor forskel på Linux og Windows.
F.eks. kan du i Linux omskrive hele kildekoden hvis du ikke er tilfreds med den, det samme kan man ikke i windows.



Og så er Windows (eksempelvis Windows XP), et komplet styresystem. Hvorimod Linux kun er en kerne. Som så bruges af eksempelvis Ubuntu .



Og så er Windows (eksempelvis Windows XP), et komplet styresystem. Hvorimod Linux kun er en kerne. Som så bruges af eksempelvis Ubuntu .

Hvis vi nu skal være helt detaljeprægede, så er Linux en kerne, som bliver brugt i operativsystemet GNU, som bliver pakket med diverse andre stykker software, og distribueret af forskellige projekter og firmaer, fx Canonical's Ubuntu eller Red Hat's RHEL og Fedora.

Nej, du skal ikke bruge antivirus på din Ubuntu-maskine, medmindre det er en filserver, som Windows-brugere skal downloade fra(fordi i så fald risikerer du at sprede virus til dem, selvom disse vira ikke gør noget ved din maskine).



Hey jeg har lige to spørgsmål, som undrer mig :D

Hvad er forskellen på Linux og Windows?
Og har jeg brug for antivirus på min Ubuntu?


Tak for det nu er de få point delt ud :)



Dog skal du nok have et program til at tjekke dit system for rootkits. Jeg ved godt at disse, i laaangt de fleste tilfælde, forkommer på Linuxservere, dog kan man være uheldigt.

En anden forskel på Linux og Windows er Linux har en open source decentral organisation, hvor imod Windows har en closed sourced central organisation. Til Linux er der rigtig, rigtig mange udviklere, spredt udover alle mulige lande, hvor imod Windows har en stab af udviklere, programmører og designere. I Unix verdenen findes fejlene hurtigt da der er mange øjne der kigger det hele igennem. Det er der ikke ved Windows.

Man kunne blive ved og ved og ved og...



t