Silverlight har svære kår i økonomisk krise

Tags:    it-nyheder

Microsofts bud på en Flash-konkurrent skulle også bruges til at gøre forretningssoftware mere tilgængeligt. Men midt i en økonomisk krise er det svært at lokke firmaer til at satse på ny teknologi.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2957



Hmm.. Paris Hilton.. Microsoft.. ? Hvor er sammenhængen :P



hehe ja syndes osse det er tit at billedet ik helt passer til :D



Hehe, tror nu heller ikke kun det er pga. finanskrisen at sliverlight ikke er så udbredt.

Tror på at mange uddannelse institutioner holder fast i flash hvis der skal laves den her form for RIA og hvis et firma skal have lavet noget interaktivt tror jeg stadig langt de fleste tyr til flash for at ramme en så bred målgruppe så muligt.



Hehe, tror nu heller ikke kun det er pga. finanskrisen at sliverlight ikke er så udbredt.

Tror på at mange uddannelse institutioner holder fast i flash hvis der skal laves den her form for RIA og hvis et firma skal have lavet noget interaktivt tror jeg stadig langt de fleste tyr til flash for at ramme en så bred målgruppe så muligt.

AJAX har faktisk også en ret stor udbredelse til RIA-opgaver, selvom man skulle tro Flash var "nemmere" at arbejde med, ikke mindst i henhold til browser-kompatibilitet.

Men Silverlight og JavaFX har/får helt sikkert store kvaler med at presse sig ind på markedet. Med hensyn til Silverlight er der, stortset, ikke andre end Microsoft der bruger det endnu. JavaFX tror jeg der er endnu færre der bruger.



Gutter, drop nu den der "Ih det der billede passer jo ikke til nyheden" - det kan da ikke være min skyld at jeres fantasi ikke rækker? :P

Silverlight -> Moving pictures -> Celebs -> Paris Hilton

...eller også skulle der bare lige bruges et billede der ikke allerede var på forsiden, uden at jeg skulle til at sidde og lege grafiker :). Lad os nu diskutere indholdet frem for billedet, ik!

Mvh.

Kasper (TSW)



Per:

Du har fuldstændig ret, men til mere avancerede RIA's som det jo er at sliverlight skal konkurrere mod så er der jo ingen der vil miste besøgende selvom de måske i sidste ende kan nedsætte udviklingstiden en smule.

Arbejder selv med Flash til dagligt og silverlight kan ikke noget som Flash ikke kan. Men Flash kan på den anden side en MASSE som silverlight ikke kan :p

Og ja jeg hører til under fanen af PHP folk hvis nogen skulle være i tvivl. Jeg undgår helst microsoft, men må sku indrømme at mange af deres teknologier er ret lækre. Silverlight er bare en "no go", især hvis man vil lave animationer.



t