Kompetencedatabase

Tags:    databaser

Hej

Jeg er spejder og skal have lavet en kompetencedatabase hvor vores forældre i gruppen kan fortælle hvad de har af kompetencer som vi så kan trække på hvis vi har brug for det.

spejdergruppen har allerede en hjemmeside som ligger hos surftown (den køres med php-fusion) og derfor kommer databasen så også til at ligge der. Jeg kan godt finde udad at lave en database og det, problemet kommer så når jeg skal til at vælge om de forskellige felter skal være null eller ikke og om de skal være "varchar(100)", "int(11)" eller noget helt tredje.

tingene databasen skal kunne gemme er informationerne i dette dokument som forældrene udfylder (nu er der kun skrevet nogle få ting på dokumentet, når jeg har fundet udad hvordan jeg laver den, kan jeg godt finde udad at tilføje flere håber jeg):


Link

Meningen er så at jeg tilføjere deres "svar" i databasen og at jeg så får lavet en søgefunktion, så hvis man søger på male, så komme alle de folk op som har sagt at de gerne vil det. Men søgefuktionen og det er vel et spørgsmål jeg skal oprette i php forume ikke??

Håber der er nogle som kan hjælpe mig med at få dette projekt op at køre

Hilsen
Anders



Indlæg senest redigeret d. 21.06.2009 14:43 af Bruger #15058
5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ville nok lave formularen anderledes.
Navn ville jeg lade være en varchar.
IT som char.
De 3 felter der yderligere hører til IT ville jeg nok lave til et felt hvor jeg vil sige at folk skulle skrive en kort beskrivelse af deres IT-kompetancer. Det ville jeg nok lave som et text felt.

På samme måde ville jeg gøre med Håndværker afsnittet.

Hjælpe med området, ville jeg nok også lave som de 2 ovenstående



Sådan her ???


Fold kodeboks ind/udSQL kode 


Hvad er alt det med latin1_swedish_ci og PRIMARY key ???





Jeg vælger altid latin1_danish
Start tabellen med en primary key benævnt id og sæt den til auto_incr.
Derudover så ville jeg nok sætte et status felt til sidst, så du har en nem måde at "slette" nogen fra listen.



Nu har jeg en der ser sådan ud
Fold kodeboks ind/udSQL kode 





Det ser fornuftigt ud, dog skal "id" kun være en INT.
Men prøv at køre scriptet så databasen bliver oprettet



t