Oprettelse af forbindelse og lave tabels.

Tags:    databaser

<< < 12 > >>
Hejsa alle sammen!

Jeg har lavet dette her, men jeg mangler at få den til at lave tabels, hvordan kan jeg få PHP til at læse min database.sql fil?

Sådan ser min kode ud:
config.php:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Og min database.sql:
Fold kodeboks ind/udSQL kode 


Hvordan loader jeg den der fil, hvis min forbindelse i config.php bliver oprettet med success.

Venlig hilsen, Magnus. :)




Indlæg senest redigeret d. 22.07.2009 04:35 af Bruger #15047
Du skal indsætte filen i phpMyAdmin. Først opretter du en database hos din server udbyder, det kan du kun vis de tilbyder MySQL server. Så går du ind i phpMyAdmin og klikker på din nye database over til venstre, og når du kommer til næste side kan du i en vandret menu vælge import, så klikker du på gennemse, og vælger din SQL fil, når du har gjort det klikker du udfør nederst på siden, og så har du oprettet din tabeller, nu kan du så fortsætte her: http://www.phpartikler.dk/ For at lære mere om at bruge det du lige lavede. Rul ned af siden til MySQL delen.



Jo men jeg kræver ikke at folk gør det der manuelt, jeg vil gerne gøre det vha. af PHP. Altså den opretter jo forbindelse til min server. Så burde der jo være en kommando til at lave de tabels der. Hvordan gør jeg det?

Men tak for linket :p





Det var det jeg skrev :) . Det gør du manuelt i phpMyAdmin, og så kan du bag efter med PHP automatisk, oprette rækker i dine tabeller med PHP, fx. til et brugersystem, så har hver bruger en række med alle dens informationer i.
Vis det ikke er hvad du mener, så skriv lige igen, og beskriv hvad du mener :D



Jeg mener, at jeg vil oprette alt vha. af PHP. Sådan at jeg ikke skal ind i PHPMyAdmin.

Jeg har lavet det her...
config.php
Fold kodeboks ind/udPHP kode 



Og _auth.php

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Nu har jeg så 2 problemer.


Det første, hvordan kan det være, uanset hvad jeg indtaster i index.html at if bliver sandt(den sender mig videre til index_main.html).


Den andet, hvordan kan jeg på alle mine sidder, borset fra config.php, _auth.php og index.html checke om brugeren er logget ind. Og det han er logget ind med er sandt?


Håber virkelig der er en som kan hjælpe!



Jeg arbejder på koden, det er ikke sikkert at du får den idag, men jeg sender den så snart den er klar :)



Det er bare helt i orden. Du må utrolig gerne lave kommentarer til :D


- realchamp.



Ok skal jeg nok :D



Indlæg senest redigeret d. 23.07.2009 12:29 af Bruger #13068
Kunne du sende index.html?



hvad er grunden til at du ikke vil ind på PHPmyadmin?

det er da hurtigere bare at smække koden derind?



angående at den skal tjekke om du er logget ind:

brug SESSION

her er hvad jeg bruger i mit login :)

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 24.07.2009 00:13 af Bruger #14510
<< < 12 > >>
t