Notat fjerner tekst ved export i access 2007

Tags:    databaser

Hej udviklere,

Jeg sidder i øjeblikket og arbejder med en Access 2007 database, og forsøger at exportere nogle data. Mit table består af 4 felter, 3 tekst og et notat.

For at eksportere har jeg lavet en forespørgsel først, der egentligt bare giver mig alle data, og dette virker også fint. Jeg får alle data ud i den tekstfil jeg exporterer til, men når jeg forsøger med notat feltet (beskrivelse) vil jeg gerne have " " omkring teksten, så jeg har i forespørgesels design view skrevet:
Fold kodeboks ind/udKode 


Dette virker fint nok når jeg beder om at få vist min forespørgsel, men når jeg eksporterer, vil den kun exporterer de første 255 tegn af mit notat, selvom hvis jeg fjerner " " omkring tekstern (altså bare forespørger [beskrivelse]) får jeg fint nok hele teksten.

Er der nogen der ved hvad dette problem kan skyldes? Jeg har kigget på microsofts hjælp side, og søgt på nettet, men det eneste jeg gentagende gange finder er at der var en "bug" i access 97 hvor man ikke kunne exportere mere end 255 tegn uanset hvad..

Tak for hjælpen



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du har defineret selve attributten som en VARCHAR (som det hedder i mysql - kender ikke access). Den er begrænset til kun at gemme max 255 tegn. Ændre din attributs egenskab til en LONGTEXT eller hvad det så end hedder i Access. Den kan rumme flere tegn. mener det er ca. 65000 tegn.

Så virker det!




Jeg bruger allerede den der hedder "notat" i access, og det er det der undrer mig. Hvis jeg havde valgt normal tekst ville den sikkert gå helt amok..



Har lige læst lidt på guiden for Access. Det skulle også være Notat som du skal bruge. Håber en anden med mere viden kan hjælpe dig. Kunne heller ikke finde hjælp på deres hjemmeside :(



Spørgsmålet er om Access måske automatisk konverterer til tekst når man sætter "" omkring teksten?
Arbejdet på denne database er for længst afsluttet, da brugen alligevel ikke var aktuel, men derfor ville det da være rart at vide til en anden gang.



t