Spørger-tip i HTML og JS forum? (igen)

Tags:    udvikleren.dk

Jeg tror det har været oppe at vende før, men vil gerne have det op igen.

Kan vi ikke hjælpe brugere, der opretter et spørgsmål i HTML og JavaScript foraene til at stille et bedre spørgsmål? Fx ved at skrive en KORT hjælpetekst lige over skriveboksen i disse fora ved oprettelse af nye tråde?

Det kunne være noget lignende:

<h1>Tip til et hurtigere svar</h1>
<p>Post ikke din kode i forummet. Giv i stedet et link til din side, som du har spørgsmål om. Er siden ikke online, så upload den til en midlertidig server. <span class="light">Hvorfor? Fordi andre så kan bruge deres foretrukne udviklingsværktøjer til at finde svaret i stedet for at skyde i blinde.</span></p>

Jeg vil tro det er vigtigt at det er kort, står på selve posting-siden og er formuleret som et tip og ikke en regel.

Jeg tror ikke vi kan undgå dårlige spørgsmål, men måske vi kan få dem ned? Jeg vil umiddelbart skyde på at omkring 80% af spørgsmålene er i den kategori, hvor eneste svar er "jeg kan ikke se hvad der er galt, da jeg ikke kan se din side".



Indlæg senest redigeret d. 27.09.2009 19:06 af Bruger #3143
Umiddelbart synes jeg at det er en meget god ide. Java forummet kunne sikkert også godt bruge et tip om at det ikke er til JavaScript spørgsmål :). Hvad siger I andre?

Mvh.

Kasper (TSW)



Det er sjældent jeg ser fejlpostede JavaScript spørgsmål i Java forummet, når jeg ser på oversigten på forsiden. Jeg kan huske det var et problem engang. Muligvis fordi JavaScript har sit eget forum nu.



Okay, det er muligt at det er blevet bedre - det er jo i så fald positivt :)

Mvh.

Kasper (TSW)



generelt kunne en tekst om at "det virker ikke" ikke er en fejlmelding vi kan arbejde med, være rar at have stående i alle fora. Den slags spørgsmål synes jeg ofte der er.



generelt kunne en tekst om at "det virker ikke" ikke er en fejlmelding vi kan arbejde med, være rar at have stående i alle fora. Den slags spørgsmål synes jeg ofte der er.


Måske. Jeg tror bare de er sværere at fange. Der er dem, der bare ikke kan finde ud af at stille et ordentligt spørgsmål, og så er der dem der kan stille et spørgsmål, men ikke ved, at der findes værktøjer som Firebug og hvad dens kloner til de andre browsere nu hedder, og derfor ikke ved hvor meget sværere det er at debugge kode postet i et forum end en live side. Men det kunne da være et forsøg.



Kasper, kunne dette eventuelt blive til noget på et tidspunkt?



t