Alarm: 9 ud af 10 IP-adresser er taget

Tags:    it-nyheder

Der er færre end 10 procent af IPv4-adresserne, som ikke taget i brug. Derfor er det nu tid til, at myndigheder, virksomheder og internetudbydere tager IPv6 i brug, advarer de regionale internetregistre.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=3967&cst=4



Er der en eller anden der vil forklare mig hvorfor fanden i helved man venter helt til der kun er 10% tilbage? Det er fandme for amatøragtigt.



Fordi så spare de penge så længe de kan :)



Fordi så spare de penge så længe de kan :)

det holder jo ikke. der er ingen penge at spare på at vente til sidste øjeblik med at skifte. udgiften for samtlige virksomheder verden over at skifte alle deres maskiner og al deres software over til IPv6 den dag IPv4 er opbrugt, på én gang, er jo fuldstændigt urealistisk.



Det er ikke al udstyr som virker med IPv6 så man vil forringe sin service for nogle, hvis man skifter. Skiftet skal næsten ske kollektivt og samtidigt...ellers er man er i hvert fald nødt til at have bagudkompatibilitet og så giver det ekstra arbejde og dermed ekstra udgifter.



Realset behøver firmaerne vel ikke rette det store i deres installationer, da det er på offentlige ip-adresser vi er ved at løbe tør.

Det der skal til er at alle ISPer får skiftet/til IPv6. Når dette er sket skal alle firmaer sørge for at få nye firewalls eller routere eller hvad de nu bruger ud mod internettet, og om de så kører IPv4 eller IPv6 på indersiden betyder jo ingenting, da jeg stærkt antager at man kan lave en translation fra IPv6 til IPv4.

Det kræver selvfølgelig også at store leverandører såsom Cisco, D-Link osv. også laver deres router til private IPv6 kompatible før at vi kommer i mål, men mon ikke det bare en patch eller noget.

Det kan være jeg ikke har gennemtænkt det hele, men så må i lige rette mig :)



Realset behøver firmaerne vel ikke rette det store i deres installationer, da det er på offentlige ip-adresser vi er ved at løbe tør.

Det der skal til er at alle ISPer får skiftet/til IPv6. Når dette er sket skal alle firmaer sørge for at få nye firewalls eller routere eller hvad de nu bruger ud mod internettet, og om de så kører IPv4 eller IPv6 på indersiden betyder jo ingenting, da jeg stærkt antager at man kan lave en translation fra IPv6 til IPv4.

Det kræver selvfølgelig også at store leverandører såsom Cisco, D-Link osv. også laver deres router til private IPv6 kompatible før at vi kommer i mål, men mon ikke det bare en patch eller noget.

Det kan være jeg ikke har gennemtænkt det hele, men så må i lige rette mig :)


Det kræver også DNS administration hvor man skal have i hvert fald to IP adresser for hver maskine i overgangsperioden. Det er noget lort, men det er bare ved at være meget nødvendigt, så der er ingen vej udenom, men jeg forstår så udemærket, at så mange har udskudt det til sidste øjeblik.



Det er ikke al udstyr som virker med IPv6 så man vil forringe sin service for nogle, hvis man skifter.

Det er netop en af de ting jeg mener er komplet åndssvage - hvorfor har man lavet udstyr, og fortsat laver udstyr, der ikke er kompatibelt med den eneste bæredygtige teknologi?



t