Vudering af hjemmeside.

Tags:    grafik webdesign

Hey alle jeg har lige lavet mig en hjemmeside som hedder Hardwaresiden.dk
Jeg ville gerne have lidt kritik på den så jeg kan gøre den mere optimal!

Al kritik er meget velkommen ;)

På forhånd tak for hjælpen

Siden hedder: www.hardwaresiden.dk



Indlæg senest redigeret d. 17.02.2010 11:06 af Bruger #11271
For meget plads spildt på heading (billede og titel). For meget plads spildt på adsense, de er for brede. Du skal huske på at du skal have så meget information som muligt "above the fold", dvs på det stykke der går fra bunden af din browser og op, inden folk skal scrolle.



For meget plads spildt på heading (billede og titel). For meget plads spildt på adsense, de er for brede. Du skal huske på at du skal have så meget information som muligt "above the fold", dvs på det stykke der går fra bunden af din browser og op, inden folk skal scrolle.

Og i den forbindelse skal man være opmærksom på at folk har forskellige opløsninger, så at gå efter laveste fællesnævner (som regel 1024x768) er smartest hvis man vil ramme det bredest mulige segment.

Derudover synes jeg du skal gøre noget ved dine link-farver. Det behøves ikke være fancy, men billeder med blå og lilla borders når de er links virker lidt old school. :)



Indlæg senest redigeret d. 17.02.2010 12:15 af Bruger #8223
Jo tak har også prøvet at gøre noget ved de forslag i er kommet med nu her...
Det med links vidste jeg egentlig godt men er bare ikke helt færdig inu.

har bare stirret mig lidt blind på siden tror jeg. har brug for nogle friske øjne og friske ideer ;)

Så er det jo dejligt man kan gå her ind og får nogle fede bud på det :)





Hej Casper,

Beklager "svadaen" - og du vil sikkert kunne finde de samme fejl på min side.

Jeg tror virkelig at du skal starte med at arbejde på farverne og tekstens layout.

Fjerne dit CV eller flyte/navngive menupunktet bedre. Jeg ville fjerne det, da det ikke er ret godt.

Lave en appetizer til hver artikkel på 3 linjer, og gør disse, overskrifter og billeder clickbare. Sæt dem bedre op på forsiden.

Placer en kommentar i begyndelsen af "farlige" projekter om at der kan ske skade. Drop ansvars beskrivelsen ellers.

Backup løsninger "Kommer snart" virker utroværdigt som hovedmenupunkt. Drop det til det er klar.

Sitemap er bare en undskyldning for ikke at designe en navigation man kan finde rundt i, og hvis den interne søgning og google ikke virker med siden.

Kontakt er et velkommen til spam botter. Brug en Mail form, med en validering af at det er et menneske.

Med venlig hilsen
Ieet





Der er ikke så godt at du har reklamer for andre webdesignere på din side.

Hvorfor leder du dine kunder væk fra dig selv over til en konkurrent?





Der er ikke så godt at du har reklamer for andre webdesignere på din side.

Hvorfor leder du dine kunder væk fra dig selv over til en konkurrent?



Mht. Reklamer for andre webdesigner, min side er ikke en webdesigner side jeg laver webdesign, men jeg laver ikke for andre dvs. dette er ikke et firma.

Så som du kan se kan jeg godt reklamere for andre
og den eneste grund jeg gør det er at jeg for dækket mine domæne udgifter af det og lidt mer til.

Men ellers ku jeg godt se dit pointe







Hej Casper,

Beklager "svadaen" - og du vil sikkert kunne finde de samme fejl på min side.

Jeg tror virkelig at du skal starte med at arbejde på farverne og tekstens layout.

Fjerne dit CV eller flyte/navngive menupunktet bedre. Jeg ville fjerne det, da det ikke er ret godt.

Lave en appetizer til hver artikkel på 3 linjer, og gør disse, overskrifter og billeder clickbare. Sæt dem bedre op på forsiden.

Placer en kommentar i begyndelsen af "farlige" projekter om at der kan ske skade. Drop ansvars beskrivelsen ellers.

Backup løsninger "Kommer snart" virker utroværdigt som hovedmenupunkt. Drop det til det er klar.

Sitemap er bare en undskyldning for ikke at designe en navigation man kan finde rundt i, og hvis den interne søgning og google ikke virker med siden.

Kontakt er et velkommen til spam botter. Brug en Mail form, med en validering af at det er et menneske.

Med venlig hilsen
Ieet

[/quote

Hey Ieet

Tak for dine svar og jeg har først lige idag set at der er nogle som har svaret siden sidst her inde.

Men tag et kig igen inden længe så vil du se mange forbedringer..

Tak for hjælpen og kom gerne med mer kritik igen



t