Pris på grafisk arbejde

Tags:    grafik webdesign

Hej.

Jeg er ved at uddanne mig til mediegrafiker, og har i den forbindelse fået nogen små job fra en person jeg kender, og som har et firma.

Jeg skal lave nogen rettelser i ting de allerede har. Det kunne fx være ændring af adresse på to annoncer.

Jeg ved bare ikke hvor meget man kan tage for sådan noget.

Jeg har bl.a. også allerede lavet nogen små rettelser på deres hjemmeside, hvor jeg skulle sætte et CO2 frit logo ind.

Nogen der kan hjælpe med hvad jeg skal tage for det?



7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan have et princip der hedder at du tager betaling for minimum ½ time ad gangen. Så bestemmer du selv hvornår du vil sende en regning til kunden, hvis du laver noget der tager 2 minutter, så venter man måske til næste gang de vil have noget og så smider man lidt oveni, så man sender en regning for flere ting på samme tid. Men tag og lav en minimums tid, fx ½ time - det er det mindste du fakturerer.

Mht. liste så kig lidt på hvor lang tid det tager dig at lave, og hvad du har af udgifter til det. Så kan du regne lidt sammen og finde ud af hvad du skal have for det. Jeg synes du skal holde fast i en timepris på omkring 400 kroner og så sætte den op når du bliver færdig.

Dvs. hvis det tager 3 timer at lave et logo så koster det 1200 kroner (+ moms = 1500)



har prøvet at lave en lille side på min egen pc fordi jeg kedede mig.. 80.162.63.64/valde.

Det tog mig ca. 5-8 timer.. Ville jeg så kunne få 2000-3200 (uden moms) for den?? Plejer normalt ikke at tage mere end 250,- i timen maks, men burde måske sætte min løn lidt op?



Den rigtige måde at beregne det på er:

Honorar
400,00 kr x 0,25 = 100,00 kr

Honorar+moms
400,00 kr + 100,00 kr. = 500,00 kr. incl moms)

Det er vigtigt at man på sin faktura både har prisen før moms, hvad momsen udgør og hvad der samlet skal betales.





Jeg synes du skal tage omkring 400 kroner i timen, og når du engang bliver færdig, så sving den op på 600-800 kroner i timen.

Dvs. for det logo du har lavet der har taget ½ time, så tag 400 kroner for det (pr. ppåbegyndt time). Det firma du laver det for kan ikke finde det billigere nogle steder.

(Alle priser er uden moms, så du skal gange med 1,25 for at finde den pris der skal betales)



Okay. Er det også rimeligt at tage 400 for fx at ændre adresse på en annonce. Det tog ikke mere end 2 min at lave selve rettelsen. Men skulle også outline logoet så det kunne bruges.

Er der nogen "liste" som viser lidt om hvad de forskellige ting koster?

Fx. pris på:

Logo
Brochurer
Annonce
Visitkort
Brevpapir
osv.



Jeg tar 600 kroner i timen.
Jeg er nok også lidt mere ''prof'' ikke for at sige i er dårlige, mener bare jeg nok gør det mere end jer :)


HJEMMESIDE PÅ VEJ!



Må da lige se hvad du kan lave :D



t