Ruby

Tags:    udvikleren.dk

Hej Udvikleren.dk

Jeg havde for noget tid siden en tråd omkring at få Ruby ind på dagsordnen her på udvikleren. Jeg kunne dog ikke finde den, så tillader mig at lave en ny.

Jeg kunne godt tænke mig at få Ruby ind som teknologi. Jeg er på ingen måde haj til det, men det er et sprog jeg er igang med at lære, mere specifikt frameworket Rails.

Der er en masse spændende ting og aspekter i Rails som om ikke andet, kan gøre folk bedre til deres nuværende sprog.

Jeg håber i vil overveje det.

På forhånd tak
Frank Jensen



Fandt nu den gamle tråd på side 2 i dette forum. Mystisk den ikke blev vist da jeg søgte efter den.



Fandt nu den gamle tråd på side 2 i dette forum. Mystisk den ikke blev vist da jeg søgte efter den.


Jeg mener at konklusionen blev, at Ruby alene ikke kunne trække nok publikum, men at en "Diverse scriptsprog" teknologi måske kunne komme på tale.

Så kan Ruby/Perl/Python/Lua/Brainfuck/Whatever komme deri.

Men jeg ved ikke hvad status er.



Ruby on Rails bliver mere og mere omtalt rundt omkring og der er et stort community af brugere og tilhængere. Jeg undrer mig derfor over at man hører så ufattelig lidt til Ruby her på udvikleren. Håber der kommer flere diskussioner og spørgsmål til Ruby i fremtiden.

Sjovt nok har klassisk ASP og Delphi deres egen kategori her på udvikleren, selvom de nok er mindre brugt ude i den store verden end Ruby.



Ruby on Rails bliver mere og mere omtalt rundt omkring og der er et stort community af brugere og tilhængere. Jeg undrer mig derfor over at man hører så ufattelig lidt til Ruby her på udvikleren. Håber der kommer flere diskussioner og spørgsmål til Ruby i fremtiden.

Sjovt nok har klassisk ASP og Delphi deres egen kategori her på udvikleren, selvom de nok er mindre brugt ude i den store verden end Ruby.

Jeg ved ikke om RoR bliver mere og mere omtalt. I min optik er RoR nået til et stabilt punkt hvor det er kommet for at blive, men ikke længere er i den stærke fremgang det har været hidtil. Der var mere omtale om RoR for 2 år siden end der er nu.

Men jeg er helt enig i at RoR fortjener sin egen kategori langt mere end ASP Classic eller Delphi gør det. Iøvrigt synes jeg at brugen af XML/XSL forummet er stærkt begrænset.



Helt enig Per.

Jeg kan i øvrigt ikke se hvad problemet skulle være ved at oprette Ruby / RoR som en teknologi her inde. Uanset hvor stor eller lille aktiviteten er, så længe at det kan hjælpe folk er målet med Udvikleren.dk vel nået?



Helt enig Per.

Jeg kan i øvrigt ikke se hvad problemet skulle være ved at oprette Ruby / RoR som en teknologi her inde. Uanset hvor stor eller lille aktiviteten er, så længe at det kan hjælpe folk er målet med Udvikleren.dk vel nået?


well...der er en trilliard forskellige teknologier og programmeringssprog, så det giver nu temmelig meget mening ikke at tage hvad som helst med, men en generel script sprog kategori kunne nu være ganske god.



t