webshop er der penge i det ??

Tags:    diverse

hmm spekuler lidt på om ikke jeg skulle starte en netshop selv jeg har bare ikke prøvet det før og det jeg føler mig mindst sikker på er om det er til at få det til at løbe rundt der er jo efterhånden mange der har fået den ide ... jeg kan selv lave alt programmeringen selv med undtagelse af betalingsgateway og jeg kan lave shoppen uden at der skal bindes en masse penge i varelager så når jeg regner lidt på det så er jeg igang for en 3-4000kr. men jeg er også godt klar over at jeg ikke får noget trafik gratis og det er en tur op ad bakke og blive synlig blandt det stor udbud der er på nettet idag, er det så dyrt at reklamere at det æder det hele op ??? det behøves ikke at give overskud eller løn til mig de første par år men jeg er ikke klar til et underskud

det var en ordenlig smøre men jeg spøger kort og godt bare om det er til at komme igang uden at have 1mil. i risikovillig kapital til markedsføring



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hvorvidt der er penge i det kommer jo helt an på hvad det er du sælger. Der er næppe så mange penge i at sælge hjemmelavede fingerbøl, men en fungerende kur mod kræft ville nok godt kunne få din forretning til at dreje rundt.

Umiddelbart er en webshop billigere i drift end et fysisk lokale, så du vil have færre udgifter. Til gengæld kan man så sige at et fysisk lokale giver noget tryghed til køberen, men det kommer helt an på hvilket produkt du sælger og hvilken målgruppe produktet henvender sig til.

Uanset om du har en webshop eller en fysisk forretning vil du altid skulle bruge penge på reklamer, så den udgift er sat i sten, webshop eller ej. Variablen er indtægten fra dit produkt, og det har intet med hvorvidt det er en webshop eller ej at gøre.



hvad er det du vil sælge :)?.

der findes masser af sociale netværk, måske du kunne reklamere gratis via dem :).

der findes os masser af sider hvor du kan smide et link op til din egen side helt gratis.

lav masser af SEO på din side så den kommer højt op i google når folk søger fx. på tøj (hvis det er det du vil sælge).

der findes et komplet shop system som hedder magento
http://www.magentocommerce.com/

måske du kunne bruge det og så lave dit eget design til det :).


håber noget af det jeg har skrevet kunne bruges



takker for svar



t