.htaccess redirect hvor ?ded=23&ede=edde ønskes fjernet

Tags:    diverse

Hejsa.

Jeg har et par redirects til mit site pga nyt shop system. flere af dem ligner denne:

Redirect /side2.php http://www.verdious-wardrobe.dk/shop/10-bluser [R=301,L]

Det i sig selv er ikke noget problem, mit helt store problem opstår fordi der er gamle indgående links til side2.php?dede=123&edwe=123 og at google tror det er en ny url til /10-bulser, og dermed dobbelt indhold i SEO øjemed.

Derfor ønsker jeg at strippe ?dede=123&edwe=123 og alle andre parametre væk i redirected. Jeg har søgt nettet tyndt, men har ikke kunne sætte en linje sammen der gør det for mig, så nu spørger jeg expertene her :)



6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
I såfald skal du bare gøre således

Fold kodeboks ind/udKode 


Det ekstra snask kommer kun med hvis du i de hårde paranteser skriver QSA (query string append).


Haha jeg kan se at mit svar er lige til at misforstå, jeg vil IKKE have at paramtrene bliver overført i videresendelsen!


Hov, der manglede lige et ? efter "10-bluser"

Fold kodeboks ind/udKode 




Hvad er det helt præcis du vil?
Som jeg forstår det vil du kun redirecte til '10-bluser' når url'en er domæne.dk/side2.php uden nogen query string.

I såfald burde du kunne gøre således

Fold kodeboks ind/udKode 


Bemærk at dette bruger apaches mod_rewrite og ikke mod_redirect som det ser ud til du bruger.



Jeg vil helt præcist have /side2.php?234=d23&wed=234 bliver til /10-bluser

det skal så bare være med alle parametre.

så /side2.php?ded=d23&csd=234&ddw=123&sdds=345 også bliver videresendt til /10-bluser





I såfald skal du bare gøre således

Fold kodeboks ind/udKode 


Det ekstra snask kommer kun med hvis du i de hårde paranteser skriver QSA (query string append).



I såfald skal du bare gøre således

Fold kodeboks ind/udKode 


Det ekstra snask kommer kun med hvis du i de hårde paranteser skriver QSA (query string append).


Haha jeg kan se at mit svar er lige til at misforstå, jeg vil IKKE have at paramtrene bliver overført i videresendelsen!



^ Mangler der ikke et / før side2.php?



t