Søgeserver

Tags:    diverse

Nogle der kan hjælpe mig med det her...

Jeg står og har RIGTIG RIGTIG mange filer på min server. Det er alt fra billeder, til musik, til film, til dokumenter osv osv.

Så havde jeg taget et kig på Microsoft Search Server 2010 Express... Det så ud til at være perfekt.... BORTSET fra at min server kører Windows Server 2008 32bit - på en 1 gb ram og 1,6 ghz...

Findes der nogle alternativer? Eventuelt PHP eller ASP.NET

Jeg ville rigtig gerne have det med et webinterface... Et der både kan søge inde i dokumenter men også på filnavne, give netværksstier, og måske også lade mig downloade over web?


På forhånd tak :)



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du kan nøjes med en 100% web søge mekanisme, kan du jo indeksere dine filer i en database og så søge i databasen, frem for serverens fysiske drev.

Hm... læste kun halvdelen... :)

Du kunne også flytte det hele på en Linux boks og så bruge locate/find, og grep sammen med PHP's system()/exec() funktioner.



Indlæg senest redigeret d. 29.05.2010 21:49 af Bruger #10216
Linux er desværre ikke rigtigt et valg trods jeg har overvejet det mange gange... Kører for mange .NET applikationer på den til at det er muligt + der er en masse windows only ting på den :S

Og jeg har også overvejet muligheden for at skrive skidtet selv... Kan være jeg tager et kig på det imorgen men ville foretrække det som en færdig "prof" løsning :)



t