Tidligt stadie, men kritik kan man jo altid bruge

Tags:    grafik webdesign


Hej

Jeg tænkte jeg ville lave en hjemmeside for mine malerier:

http://art.recursive.dk/
(midlertidigt subdomæne - jeg er fattig)

Idéen er at siden bevæger sig en smule alt efter hvilket indhold der bliver vist. Hvordan fungerer det indtil videre?

Baggrundsfarven skifter farve alt efter hvilket billede der bliver vist. Godt/skidt?

Opsætningen på forsiden er lidt noget underligt noget men jeg regner med at beholde stafeliet, om ikke andet.

Lad mig endelig høre nogle meninger/idéer!

:)





3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Syntes du har lidt kant problemer. Kanten mellem din sorte baggrund og men meget mørke aubergine-farvede baggrund rundt om er meget voldsomt, og det hele føles lidt firkantet. Prøv med nogle kant-rammer, og måske et mere afslappede farveskema. Ville personligt også gå lidt ned i skiftstørrelse.

Jeg tror ellers godt den kan blive fin hvis du arbejder videre på ideen. Kan godt lide rafferi som går helt til kanterne. Men du bliver bare nød til at gøre det lidt mere "hjemmeside"-agtit. Overskrift i anden farver Links kan du med ro fjerne understregningen (ligner lidt for meget standarten), og så videre.

Men ellers rigtig fint... Kan godt blive okay :P



Indlæg senest redigeret d. 09.06.2010 14:44 af Bruger #5097
Jeg synes generelt at siden er forvirrende og bærer præg af at, at vedkommende der har lavet den ikke ved hvad han/hun laver.
Det lyder nok meget hårdt (undskyld), men det er virkeligt dét jeg tænker - en eller anden som har sig en lille hyggelig hobby med at rode med at lave hjemmesider, men ingen forståelse for et websites forskellige elementer.

Hvis du gerne vil have et website som du kan sælge din kunst igennem, synes jeg at du skal kontakte en der har lidt mere forstand på opbygning og design af websites.

Er det derimod fordi du synes det er hyggeligt at rode med - så klø på, og læs nogle artikler om webdesign :)



Skidt! problemet er at brugeren ikke har et holdepunkt. Jo mere en bruger skal tænke over hvor man skal klikke jo større er riskoen for at man skifter side til en anden.

Generelt set er farven på en side (næsten) underordnet, men derimod placering og det at man kan navigere intuitivt rundt er det vigtigste. Farverne skal supplere denne oplevelse (kig fx. på google, lav en søgning, hvor er de fede farver og effekter? Se på gmail, hvor er effekterne. Det promære ved en side er at brugeren finder det de søger, hurtigt og uden at skulle tænke sig om.



t