Feedback på min hjemmeside

Tags:    grafik webdesign

Hej folkens jeg har lige lanceret min første egen hjemmesiden.

http://laikaslair.dk/

Jeg har selv lavet designet og alt programmeringen
Den er baseret på Umbraco CMS.

Jeg vil gerne have lidt feedback på selve designet navigationen? Hvad er det umiddelbare førstehåndindtryk af siden?

Både ris og ros er meget velkommen

På forhånd tak
ZuperNoob/Jan



2 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Super sejt. Farverne passer godt sammen, og du har bund på din side. Dog er der en stavefejl ved "Folow Me" > "Follow Me", men det er småfinesser.

Når du hover på Gallery button er der også en fejl ved billedet. Syntes også at ved årstallet, skal være måske 1 eller 2 pixels mere afstand mellem bogstaverne.

Ellers rigtig fedt!



Jeg synes at de små monstre i toppen er rigtig fine, men stilmæssigt så hænger de ikke sammen med de billeder der bliver vist under "Digital painting".
Det ville som sådan være i orden hvis udvalget af billeder herunder var mere bredt, men eftersom der netop kun er to billeder, synes jeg at stilen på websitet og det grafiske indhold burde understøtte hinanden.

Farverne passer fint sammen (de røde/orange nuancer) og detaljen med den krøllede/buede/boblede kan mellem de forskellige sektioner er også rigtig fin. Skulle sitet være endnu mere interessant kunne man argumentere for at der skulle nogle flere detaljer på - dette kunne f.eks. være gradients.

Derudover bør du også arbejde med opsætningen af teksten, i hvert fald på forsiden. Netop fordi teksten er så uregelmæssig er det vigtigt at den er sat korrekt op. Hvis du orker at gå på biblioteket så er "Grundbog i Typografi" af Henrik Birkvig et dejligt nemt og ligetil sted at starte - hvis ikke har jeg fundet to links der måske kan hjælpe dig på vej: A guide to web typhography og 10 web typhography rules.... Her er generelle artikler om typografi: SmashingMagazine - Typhography.



t