Feedback på side

Tags:    grafik webdesign

Hej folkens.
Er netop i gang med at lave min hjemmeside http://www.shafh.dk om, da jeg ønsker at gøre siden mindre og personligere.

Dertil er jeg i gang med et design. Ind til videre har jeg kun lavet forsiden. Men inden jeg går meget videre, kunne jeg godt lige tænke mig at høre om der er nogen der har forslag til designet.

Siden kan ses her:
http://www.shafh.dk/nyshafh/

Håber i kan lide det, og vær venligst fri til at kommenterer alt på siden, men husk venligst også gerne at komme med ideer til forbedringer.



9 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
@Theis: Super flot design! Elsker minimalistiske designs, og du gør det flot!
Dog, synes jeg at dine links skal fremhæves. Evt. med din grønne farve? Italic er i hvert fald ikke helt nok..

Det eneste jeg lige kan tænke på er, at din intro-tekst: "Hej. Mit navn..." er et billede. Lav det med lidt CSS3, bare for at være lidt sej? :)



Indlæg senest redigeret d. 01.09.2010 15:31 af Bruger #11328
For det første syntes jeg det er synd du bruger billeder hvor du har ren tekst. I disse tider hvor Javascript og flash kan lave selv de avancerede skrift typer. (kig evt. på cufon).

Derudover syntes jeg ikke du laver særlig meget showoff. For mit ved komne syntes jeg at en hjemmeside så tynd hvor du egentlig bare viser din kunnen med referencer og lidt tekst omkring dig selv godt kan være fyldt med fede javascript effekter.

nogle sliders når du skifter mellem siderne evt. lave det hele med ajax, osv.

ved godt det ikke er særlig meget til dit design, men bare en ide.

held og lykke med det.



Der skal da ikke være effekter og så videre på en sådan side. Forstår ikke dem der vil flytte fokus på en side, fra teksten, og overpå nogle død irriterende effekter.

Jeg synes derimod, Theis, at dit nye forslag er meget god. Den er lysere end dit gamle design. Kan godt lide dit fontvalg.



I Google Chrome overlapper teksten på forsiden med billedet, og gør teksten næsten ulæselig.

Kan også godt lide det minimalistiske design. Dog synes jeg at måske godt at venstre-margin kunne være lidt mindre.



Nej nej. Det er super godt med lidt inputs what ever it is.
Jeg fik ikke helt fat i det med billedet. Da jeg vil prøve at gøre siden mere personlig, syntes jeg det er godt man ser et billede allerede på forsiden. Ville du placerer det et andet sted eller syntes du slet ikke det skal være der?

Men kan godt se det med showoff. Jeg har bevidst valgt at gøre siden mere minimalistisk. Men det er klart, at det naturligvis ikke behøver at betyde at der ikke vil være godt med nogle effekter. Desværre har jeg personligt bare aldrig rigtig arbejdet så meget med JavaScript eller AJAX. Så ved ikke om det er noget jeg måske bare vil udvide hjemmesiden med. Tror nemlig det bliver lidt for stort lige at sku lære det inden jeg færdiggør siden.
Men ej hvor ville det se fedt ud, hvis tekst og billeder fadede langsomt ind og ud, når der skiftes side. Og måske uden at siden skulle loade igen.

Så tror nok det bliver nogle projekter jeg laver senere...



Hey. Først og fremmest tak JanC for at informerer mig om hvordan det ser ud i Chrome. Jeg har fikset det, og ligger snarest en version op hvor det er løst.
Omkring margen mellem menu og indhold kan det også være du har ret. Personligt vil jeg gerne lave rigtig meget white space, men 10px mindre ville nok være meget fornuftigt. Det kikker jeg på.

Jeg er enlig meget enig med dig Martin. Jeg vil personligt heller ikke tilføje for mange effekter. Som udgangspunkt har jeg også bare tænkt mig at få brugt JavaScript under portfolio, så man ikke skal loade for at se næste billede i et galleri. Og så selvfølgelig den effekt jeg allerede nu har i min menu. Tror som udgangspunkt heller ikke jeg ønsker mere.

Til Saebekassebil.
Kan godt se hvad du mener. Tror for meget grøn tekst vil ødelægge det lækkere i farven. Men jeg roder for tiden lige med en lyser grå farve til linksene. Eller måske en blå farve.
Omkring det med CSS3 og min headline tekst, lyder det rigtig interessant. Skrifttypen er jo ikke en standart. Hvordan kan jeg løse det på den måde?



http://www.css3.info/preview/web-fonts-with-font-face/

Evt. lav noget fallback ved hjælp af JavaScript, eller bare fald tilbage på en "standard" font. :)



Super tak. Fungerer super godt. Vildt lækkert. Det eneste jeg bare er nervøs over, er hvor mange browsers der understøtter det.

Anyway så har jeg netop fået lagt en nyere version af siden op, hvor jeg har fixet de ting der er blevet sagt. Og så har jeg også lavet et næsten færdigt udkast af "portfolio" siden. Bare klik på menuen.

Er der nogen der orker give en kommentar til portfolio siden? Er personligt ikke helt sikker på om knapperne "Web" og "Programmering" er på den helt flotteste måde.



Jeg tror jeg er gået videre til næste stadie, for hjemmesiden. Tak for hjælpen alle sammen.



t