Browser Kompatibilitet

Tags:    grafik webdesign

Hey, jeg har lavet et website design, men har problemer med kompatibilitet til andre browsere, end Firefox, nogen der kan hjælpe mig med at gøre den kompatibilitet?

Mit Design (Skal ses i Firefox!)

Min CSS kode:
Fold kodeboks ind/udCSS kode 



Hele Filen:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 




Indlæg senest redigeret d. 12.09.2010 03:45 af Bruger #10114
Som regel får du meget bedre kompatibilitet på tværs af browsere hvis du styler det hele med DIV's i stedet for TABLES ;)



Jeg giver helt klart Simon ret. Det er samtidig også meget lettere at få til at se ordentlig ud :-)



Start med at læse lidt om XHTML.. Det er nemmere at lave hjemmesider som er kompatible med andre browsere hvis du benytter det..

Derudover kan du tilføje dette i din css:

* {
margin:0px;
padding:0px;
}

Browserne har en standard for hvor meget margin og padding der er på forskellige elementer. Derfor vil det ikke altid se ens ud i alle browsere..
Det koden ovenover gør, er at gå ind og sige at ATL der har en margin og padding skal være lig 0px..

Tilgengæld skal du så selv ind og definere margin og padding på alle elementer som normalt har det.. F.eks. H1, P, UL osv..

Om du bruger tables eller divs er ligemeget.. Der er bare mere arbejde ved at sætte det op i tables.. Du vil gøre dig selv en god tjeneste ved at bruge divs i stedet for.. Men, man skal starte et sted!

Jeg brugte selv framesets i starten..


God fornøjelse! :D



Du mangler først og fremmest en doctype. Du instruerer altså Firefox til at vise siden i Netscape 4 mode og du instruerer Internet Explorer i at vise siden i Internet Explorer 5 mode.

Nu er Internet Explorer 5 en meget gammel browser, som ingen bruger længere. Jeg vil anbefale at du hopper frem til noget nyere ved at tilføje en doctype.

Se http://www.jesperkristensen.dk/webstandarder/doctype-chooser/



Tror nogenlunde jeg har fået det til at fungere, men skriver måske igen.

Martin D

Tak for:
Fold kodeboks ind/udKode 


Kendte ikke det trick. - Læser noget om XHTML.

Jesper Kristensen

Har normalt også specificeret doctype.

Mht. Internet Explorer 5 mode, mener du:
Fold kodeboks ind/udKode 

For jeg instruere Internet Explorer til version 5 eller nyere.




Nej, det har intet med Internet Explorer Conditional Comments at gøre, det har med doctypen at gøre.

Jeg siger bare at når du ikke har en korrent doctype, så forsøger Internet Explorer (delvist) at opføre som om den var Internet Explorer 5. Og da Internet Explorer 5 ikke var så god til at vise nyere hjemmesider lavet i Firefox, som din, er det klart at den ikke kan vise siden korrekt.

Altså: det er meget vigtigt at tilføje den doctype.



Indlæg senest redigeret d. 14.09.2010 21:33 af Bruger #3143
t