Forbedring af udvikleren.dk

Tags:    udvikleren.dk

Hej,

Nu har jeg været løst medlem af udvikleren i noget tid og jeg elsker at lige tune ind et par gange om dagen og se hvad folk roder med.
Men det føles lidt som om siden mister brugere og at dem der kommer til stiller et spørgsmål til 200 point for at aldrig komme herind igen. Det kunne da være fedt hvis vi kunne gøre noget ved det. Så jeg havde lige et par forslag.

Så vidt jeg har forstået er det at få godkendt en artikel ikke en kort process og det er klart det der har holdt mig fra at skrive artikler indtil videre. Så hvis processen kunne gøres lidt nemmere, sådan at det ikke føles som så meget spildt arbejde, men mere som deling af viden.

Et andet problem er at der er mange brugere der aldrig godkender svar på deres forum-indlæg og de point der udloddes bare ligger og svømmer rundt. Så hvis vi kunne få nogle moderatore til at holde øje med poster der ikke er blevet lukket efter der er kommet svar på dem. Jeg ved at det måske ikke er et job folk vil være vilde efter at få, men det kunne være fedt at få. Jeg sidder en del herinde, så kan sagtens proppe mit navn i hatten, hvis det er .

Det var lige hvad jeg havde indtil videre. Andre ideer? Nogle muligheder for at der bliver gjort noget?



Jeg vil bare gerne høre fra KasperTSW's side, om trafikken til siden er faldende.


Er det ikke underordnet hvad trafikken er, hvis der kommer 10 nye indlæg hver tredje dag?

Personligt set hader jeg selv phpBB, så vil jeg da hellere se noget ala stackoverflow.com!! Det kunne hjælpe lidt af sådan en struktur. Det ville selv slå eksperten.dk.


phpbb var også bare ét eksempel. Dit er endnu bedre.

Der vil da altid være plads til forbedringer, men de forbedringer lader jeg op til KasperTSW. Det er ham der ejer siden, og det er ham der bestemmer.


Jo jo, men jeg vil da gerne lægge min energi på en side, hvor jeg ved om ejeren også vil lægge sin energi.

Et eksempel, er sektionen "Bøger". For næsten et år siden, skrev Kasper at han var ved at kigge på at redesigne sektionen.




Kritik er fint, forkælet brok er ikke - og at begynde at beskylde andre for at "gå amok" når det i virkeligheden er en selv der spræller som en stukken baby, er bare flabet.


Så er mudderkastningen da vist lige igang..... Sørgeligt.

Tja, du skulle måske lade være at starte den hvis du synes det er sørgeligt :)


Gå ind på et phpbb forum og kig. Det kan vist ikke forklares anderledes.

Det bliver du nu nødt til, for jeg har været inde på en del phpBB-fora, og administreret en del selv, i tidens løb, og jeg kan ikke se forskellen på hvad du opridser, og hvordan phpBB fungerer. Der er et forum for hver teknologi, og i en stor teknologi som .NET er der underfora. Hvordan vil du have det skal være?

Udvikleren.dk kan ikke stille noget op, hvis brugerne ikke svarer på spørgsmål.


Der tager du helt fejl. Aktivitet skaber mere aktivitet. Hvis det ulmer af aktivitet på udvikleren, kommer der flere interesserede til. Hvordan tror du at en ny bruger reagerer, når han/hun kommer ind på en side hvor der kan være en dag mellem hvert indlæg?

Der er mange indlæg om dagen. Ikke nødvendigvis nye tråde, dem kan der godt gå op til maksimalt 2 dage imellem - men indlæg er der masser af. MEn du har ret, aktivitet skaber mere aktivitet - men igen, som jeg siger, det er brugernes ansvar. Udvikleren.dk kan som site ikke selv gøre noget. Hvis brugerne ikke bruger sitet, så kan sitet intet gøre.



Indlæg senest redigeret d. 04.11.2010 12:49 af Bruger #8223
Det bliver du nu nødt til, for jeg har været inde på en del phpBB-fora, og administreret en del selv, i tidens løb, og jeg kan ikke se forskellen på hvad du opridser, og hvordan phpBB fungerer. Der er et forum for hver teknologi, og i en stor teknologi som .NET er der underfora. Hvordan vil du have det skal være?


Et par eksempler på det jeg savner (det meste kan jeg i phpbb):

1. Jeg mangler at kunne få en e-mail, når der er aktivitet i en tråd jeg deltager i.

2. Jeg mangler udvidede søgefunktioner. Jeg kan ikke nemt finde de tråde jeg selv (eller en anden konkret bruger) har lavet / deltager i, gennem tiderne.

3. Jeg mangler mulighed for at kunne fravælge det jeg ikke interesserer mig for, så forsiden f.eks. kun viser det jeg vil se.

4. Integration af forum med tapatalk til mobile-enheder.

Generelle ønsker:

5. Mere moderatoroprydning på siden (flytning af indlæg til rigtigt forum, etc).

6. Drop afstemningerne, hvis de bare er der som fyld.

7. Ryd op, så der ikke er en masse underfora hvor seneste aktivitet er flere år gammel. De bliver nok ikke brugt længere og giver uoverskuelighed.

8. Et simpelt overblik over, hvem der "er noget" på siden. Hvem er ejer, moderator, etc. Så ved man hvem man kan skrive til ved spørgsmål om sitet.

+ en masse andre ting som jeg gerne vil skrive hvis jeg ved at der er en chance for at det bliver lavet inden for nær fremtid. Men jeg synes at ejeren bør udtale sig om, hvilken energi han vil lægge i siden fremover.

men igen, som jeg siger, det er brugernes ansvar. Udvikleren.dk kan som site ikke selv gøre noget. Hvis brugerne ikke bruger sitet, så kan sitet intet gøre.


Jo, hvis sitet er brugervenligt og de faciliteter som brugerne ønsker, så skaber det mere aktivitet. Så sitet har i den grad et ansvar. En virksomhed udtaler jo heller ikke "Hvis kunderne ikke selv kommer og skaber aktivitet, så kan vi som virksomhed intet gøre."



Indlæg senest redigeret d. 04.11.2010 13:07 af Bruger #9814
Super tråd! Jeg følger lige med i denne.

Per: Super barnligt respons du kommer med. Håber ikke at det er dig der skal tage stilling til, hvorvidt siden skal opdateres, for så kommer der da aldrig til at ske noget nyt




Per: Super barnligt respons du kommer med. Håber ikke at det er dig der skal tage stilling til, hvorvidt siden skal opdateres, for så kommer der da aldrig til at ske noget nyt

Hvis man kommer frembrusende med en nedladende attitude og kritiserer uhæmmet, og skal presses for at komme med brugbar, konstruktive data (det tog 2 sider før Brian endelig begyndte at fortælle hvad han rent faktisk gerne ville have ændret), så kan man ikke forvente et venligt svar.

Hvis det er super barnligt at ville have reelle fakta og data på bordet, så er jeg glad for at det ikke er dig der tager beslutninger herinde.



Hvis man kommer frembrusende med en nedladende attitude og kritiserer uhæmmet, og skal presses for at komme med brugbar, konstruktive data (det tog 2 sider før Brian endelig begyndte at fortælle hvad han rent faktisk gerne ville have ændret), så kan man ikke forvente et venligt svar.

Hvis det er super barnligt at ville have reelle fakta og data på bordet, så er jeg glad for at det ikke er dig der tager beslutninger herinde.


Ja, så fedt er det heller ikke herinde Per. Over and out fra mig, det gider jeg alligevel ikke lægge øre til. Jeg mener stadig at alle mine kritikpunkter er reelle. Det er dig der starter med baby osv.



Hvis man kommer frembrusende med en nedladende attitude og kritiserer uhæmmet, og skal presses for at komme med brugbar, konstruktive data (det tog 2 sider før Brian endelig begyndte at fortælle hvad han rent faktisk gerne ville have ændret), så kan man ikke forvente et venligt svar.

Hvis det er super barnligt at ville have reelle fakta og data på bordet, så er jeg glad for at det ikke er dig der tager beslutninger herinde.


Ja, så fedt er det heller ikke herinde Per. Over and out fra mig, det gider jeg alligevel ikke lægge øre til. Jeg mener stadig at alle mine kritikpunkter er reelle. Det er dig der starter med baby osv.

Skønt at se at du er i stand til fuldstændigt at ignorere din egen arrogance og aggressive adfærd, og samtidig nedtale mig for at svare dig spydigt igen. Du gider ikke lægge øre til, at din adfærd bliver irettesat -- det må du selv om, men så er det da godt nok ikke dig eller nogen anden der skal snakke om "barnligt" :)

Ja, ordet "baby" var mit, men den aggressive adfærd lagde du for dagen fra første post. Dine "kritikpunkter" kan sagtens være reelle, men hvis de først kommer på side 2 efter folk har bedt dig om dem 17 gange, så kan du ikke gemme dig bag dem.



At der er meget trafik, hvis vi fratæller crawlerne, så har det da stor betydning for om det går godt eller dårligt på siden. Hvis der er 30 nye indlæg om dagen, og der er 150 inde og læse artikler. Det generer en masse trafik, som jeg ser som noget positivt.

Jeg så gerne at bogsektionen blev efterset, og at vi får en meget bedre søgefunktion, men det har jeg hørt tale om i mange år. Jeg er egentlig ligeglad, for jeg har brugt siden i så mange år at jeg bare skal forbi hver dag. Jeg er vel blevet en "hænger", som på et eller anden måde har et forhold til siden. Det er udviklerens skyld at jeg sidder midt i en datamatiker hovedopgave i dag, og jeg vil da gerne give noget tilbage til alle de unge håbefulde som stiller spørgsmål herinde hver dag. Og det er lige netop sådan jeg opfatter udvikleren, som en kickstart til de nybegyndere der svømmer rundt derude.

Jeg er stolt over at vi har folk som Per, Brian Hvarregaard, Bertel Brander og Robert Larsen (for at nævne nogle få) som skriver nogle hammer gode artikler og giver deres kompentence væk på forummet. Det er sådan noget der driver udvikleren.dk fremad i mine øjne.

forummet og søgefunktionen kunne være bedre. Men det kommer nok.



Hey gutter,

Jeg har fulgt jeres debat i løbet af dagen og tænkte at det var på tide at blande mig :). Jeg synes det er ærgerligt at der er gået lidt "krig" i diskussionen, for det er altid relevant at diskutere hvordan vi kan gøre sitet bedre, men jeg må nu erklære mig enig med Per i at det er formålsløst at sige "lav det på en anden måde, det fungerer ikke for mig". Personligt synes jeg at vores forums fungerer rigtigt godt til formålet, hvor phpBB jo er en noget mere generisk løsning. Der er altid plads til forbedring, og især søgefunktionen kunne helt sikkert godt være bedre. Det er noget jeg gerne har vil kigge på i noget tid, men endnu ikke fået gjort. Jeg kan heller ikke se hvorfor vi skulle fjerne pointene - enten synes man at det er sjovt og hyggeligt, eller også kan man jo bare ignorere dem. Det må være ganske simpelt :)

Som flere af jer også er inde på, så bæres siden til hver en tid af brugerne, både dem der stiller spørgsmål og dem der besvarer dem - vi kan ikke undvære nogen af jer :). Trafikken på sitet er faldet lidt i sammenligning med fx sidste år, men forhåbentligt går det snart den anden vej igen. Hvis I har flere gode forslag til hvordan vi kan få endnu mere gang i sitet, så lytter jeg meget gerne, men lad os forsøge at holde en god tone og formuleringer som "Gør dat, det er sådan jeg bedst kan lide det" - vi skal allesammen være her og tingene skal derfor gerne være det bedst mulige kompromis af hvordan vi allesammen gerne ser at tingene fungerer. Brian, du skriver adskillige gode forslag, samtidig med at du fortæller Per at der "ikke er så fedt herinde" - det forstår jeg ikke? Du er her vel af egen fri vilje, går jeg ud fra? :)

Jeg var i øvrigt i gang med bog-sektionen, men den ide jeg havde, fungerede alligevel ikke så godt som jeg havde håbet. Jeg har dog ikke opgivet endnu, så der skal altså nok komme noget nyt, om end jeg ikke tør sætte en præcis dato på :)

Men som en slags konklusion: Udvikleren.dk lever så længe I gider at bruge tid herinde, så hvis I har flere gode ideer til hvordan vi sørger for det, så kom endelig med dem! Jeg har sat denne tråd i fokus-boksen, i håb om at endnu flere vil deltage.

Husk også at I selv kan være med til at skabe mere aktivitet her på siden. Skriv nogle gode indlæg, nogle gode artikler og link til sitet fra jeres personlige websites og blogs, det hjælper alt sammen :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 04.11.2010 21:28 af Bruger #1
punkt 8 mener jeg nu godt man kan, hvis du besøger teknoligiens hovedside (Antager redaktøren er moderator.).

punkt 2, mener generelt slet ikke udviklerens søgefunktion virker. Mit lette og hurtige forslag er at bruge google http://code.google.com/apis/customsearch/docs/start.html ved dog ikke helt om den vil virke på et forum.

punkt 7, er jeg enig. Mener godt man automatisk kan lukke tråde der ingen aktivitet har haft inden for en måned (Hvis nogen går op i det kunne pointene så blive auto fordelt).

punkt 3, er lidt ligegyldig for mig. Jeg bruger listen a forum tråde på forsiden. Men ville da måske nok skjule linux stads.

punkt 4, aner jeg ikke hvad er.

punkt 2, Ville være rart hvis man under profiler kunne se de tråde en bruger har svaret i sorteret efter seneste svar.

punkt 6, afstemninger er altid ligegyldige uanset, hvilket site man er på.


Jeg kunne da foreslå at løste tråde bliver minimeret til spørgsmålet og svaret såfremt det er muligt. Skal selvfølgelig stadig være muligt at se hele korrspondancen, hvis brugeren vælger det.

Angående point, så mener jeg nok at jeg for længe siden foreslog at man afskaffede dem eller udskiftet det med et system hvor en bruger kunne makerer hvilke(n) post/poster der er svaret på spørgsmålet. Posteren eller ejeren af posten kunne så få et point for det.

Angående artikler, så har jeg ingen fantasi og skriver derfor ikke artikler. Der udover, som jeg er sikker på denne post viser, så skriver jeg dårligt.




t