Forbedring af udvikleren.dk

Tags:    udvikleren.dk

Hej,

Nu har jeg været løst medlem af udvikleren i noget tid og jeg elsker at lige tune ind et par gange om dagen og se hvad folk roder med.
Men det føles lidt som om siden mister brugere og at dem der kommer til stiller et spørgsmål til 200 point for at aldrig komme herind igen. Det kunne da være fedt hvis vi kunne gøre noget ved det. Så jeg havde lige et par forslag.

Så vidt jeg har forstået er det at få godkendt en artikel ikke en kort process og det er klart det der har holdt mig fra at skrive artikler indtil videre. Så hvis processen kunne gøres lidt nemmere, sådan at det ikke føles som så meget spildt arbejde, men mere som deling af viden.

Et andet problem er at der er mange brugere der aldrig godkender svar på deres forum-indlæg og de point der udloddes bare ligger og svømmer rundt. Så hvis vi kunne få nogle moderatore til at holde øje med poster der ikke er blevet lukket efter der er kommet svar på dem. Jeg ved at det måske ikke er et job folk vil være vilde efter at få, men det kunne være fedt at få. Jeg sidder en del herinde, så kan sagtens proppe mit navn i hatten, hvis det er .

Det var lige hvad jeg havde indtil videre. Andre ideer? Nogle muligheder for at der bliver gjort noget?



Hej Bertel,

Som jeg allerede har skrevet i denne tråd, så er jeg mere end villig til at udvikle på sitet. Skal jeg tolke det du siger som at hvis en side ikke skifter design engang imellem, så er den per definition ved at dø? Vi har været en række forskellige designs igennem, for at nå noget jeg i hvert fald personligt synes fungerer ret godt, men hvis I synes at det er et must at vi laver et nyt, jamen så er jeg da som udgangspunkt åben over for ideen :). Jeg er dog endnu mere åben over for de ideer der kan tiltrække flere nye brugere, samt få de eksisterende til at tilbringe mere tid på sitet. Jeg kan forstå at det for dit vedkommende er noget med at kunne customize det viste indhold lidt mere - er det korrekt opfattet? Er det noget der vil have ovenstående effekt på andre også? Jeg lytter skam nysgerrigt med :)

Mvh.

Kasper (TSW)



haha, Per...tsktsk. Ved ikke om det er non-profit og ligegyldigt for dig men det er DIG der skal have overskudet. Hvis du syntes der er negativitet i brians indlæg skal du forsøge at gøre tråden positiv. Ikke bare gøre det hele værre.. gsus. Første og sidste indlæg her på siden af den grund.



Indlæg senest redigeret d. 06.12.2010 18:41 af Bruger #16306
Kasper, det er ikke fordi jeg ønsker et nyt design på siden hvert år, det er mere et symptom på at der ikke sker ret meget her på siden.

Jeg ville gerne kunne tilpasse siden mere efter mine ønsker, så jeg skal bruge mindre tid på at gøre det jeg oftest gør på siden: Se om der er kommet nye interessante spørgsmål eller nye indlæg i tråde jeg deltager i. Andre er sikkert interesseret i om der er kommet nyheder eller om der er kommet nye artikler. Osv.

En gang var der en konkurrence på siden, det er ikke fordi jeg mener at det er nødvendigt at man kan vinde noget, men det gjorde, om ikke andet, at jeg fik taget mig sammen til at skrive en artikel.

Af andre små irritationsmomenter kan nævnes at den boks jeg skriver dette i er ret smal og at afstemningerne ude til højre er lidt fjollede og hænger der meget længe.



Bertel - at et design skal være indikation for om der sker noget eller ej, er ikke helt rigtigt. Det eneste du opnår ved at skifte design, er at forvirre de brugere som kigger ind mindre ofte end de faste tilhængere. Er designet en radikal ændring, kan du også risikere at miste nogle faste tilhængere. Indikationer om at der sker noget på en side, fremkommer ved at vise det i indholdet, ikke ved at lave designet om. Laver man designet om, er det for at optimere brugervenligheden.

Nyheder er ikke eneste mulighed. Jeg ville nok gøre mere for at fremhæve nye indlæg i alle fora - samle point- og not-point topics i een pulje. Det er grundet at dette site er til for at hjælpe folk, ikke for at fortælle nyheder. Nyheder er en bi-ting.

At kunne flytte rundt på indhold som det passer en, er en sjov feature. Men det er ikke en jeg har oplevet at man har super meget behov for, hvis formålet med sitet fremgår tydeligt, og indholdet er struktureret herefter.

Skal der tiltrækkes aktivitet omkring nye tråde kunne tiltag f.eks være at dupere facebook, amino og andre sociale medier. Send en mail når der er kommet svar i den tråd man har skrevet. Send en mail til alle de brugere der følger med i en tråd, og ikke kun en intern mail.
Noget jeg havde held med på et andet forum, er at sende et resumé af de sidste 14 dages nye tråde.

Tror at jeg selv har klikket een gang på en tråd i "udvikleren i fokus", ved ikke om der er andre der kigger på denne. Men for mig at se, er den ikke vigtig.

Afstemningen er fin, men ikke livsnødvendig. Afstemninger bruges normalt mest til brugerundersøgelser for sitet. Her er de blot en sjov gimik, og det skal der jo også være lidt af. :)

En ting der måske kunne være en rar ting, er at kunne fremhæve hvilket svar man har accepteret som svaret til ens spørgsmål. Evt. at kunne supplere op med hvem der har assisteret med et svar. At fortælle hvem der har fået point kan gøres ved det indlæg som en sekundær information. Ikke noget med optage toppen til den slags info



Indlæg senest redigeret d. 06.12.2010 20:46 af Bruger #10216
t