Dagens spørgsmål: Hvad blev der af Windows-diskene A: og B:?

Tags:    it-nyheder

Hvorfor hedder den første Windows-partition C:\? Og hvad er det der A:\ og B:\ egentlig for noget?

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=5067&cst=4



Har stadig mit gamle "A-drev", selvom den på mit Ubuntu styresystem ikke bliver kaldt noget så ulogisk. Så du behøver da ikke at leve i 1980 for at besvare det spørgsmål. Alway B drevet er viiiiiiiirkelig oldschool. 1.44 mb er lige hvad man har brug for. :D



Jeg savner at sidde på min Amiga med en kassefuld floppies som skulle skiftes i tide og utide for at fortsætte et spil :) Jeg har dog stadig min Commodore 64, der har rigtige floppies.



Jeg savner helt sikkert visse af spillene fra min Amiga 500 (som dog stadig står i et skab hjemme hos mine forældre og i øvrigt virkede sidst jeg testede den), men at skifte disketter, det savner jeg dælme ikke! Jeg kan huske at der var en 4-5 disketter til fx Mortal Kombat og man skulle især skifte hvis man valgte en ny karakter. Jeg mindes at der var dårlig stemning hvis ens modstander pludselig skulle være en anden karakter :P

Mvh.

Kasper (TSW)



Jeg savner helt sikkert visse af spillene fra min Amiga 500 (som dog stadig står i et skab hjemme hos mine forældre og i øvrigt virkede sidst jeg testede den), men at skifte disketter, det savner jeg dælme ikke! Jeg kan huske at der var en 4-5 disketter til fx Mortal Kombat og man skulle især skifte hvis man valgte en ny karakter. Jeg mindes at der var dårlig stemning hvis ens modstander pludselig skulle være en anden karakter :P

Jovist, men det var ikke ligeså besværligt som den forbandede kodeskive man skulle sidde med og dreje på kryds og værs i 15 minutter for at få en kode der startede spil som fx Pool of Radiance og Zool ;)



Hehe det har jeg heldigvis aldrig været udsat for. Min spil karriere startede med den første Sega og gik derefter hurtigt videre til en Amiga 500 som jeg spillede på i mange år. Det var en super maskine :)

Mvh.

Kasper (TSW)



De første PC'er jeg brugte havde 2 drev, A og B, DOS lå på den ene, og så kunne man f.eks. have tekstbehandling på den anden. Skulle man så lave stavekontrol var man nødt til at fjerne DOS disken, da stavekontrollen havde sin egen disk. Så vidt jeg husker var disse diske på 720k.

Jeg har altid syntes at Unix/linux måde at mappe drev er ulogisk og bøvlet.



Per, Commodore 64? Shit man. Du er da 20 år gammel. Commodore 64 er da for 80'erne, hvis jeg husker rigtigt.



Jeg havde et ekstra diskette-drev til min Amiga. Så skulle man ikke skifte diskette så ofte :D



Per, Commodore 64? Shit man. Du er da 20 år gammel. Commodore 64 er da for 80'erne, hvis jeg husker rigtigt.

Jeg fik min C64 af min morfar da jeg var 3 år gammel i 1993 :)



t