C++ nybegynder hjælp

Tags:    c++

Hej, jeg er lige begyndt at lege med c++, er ved at prøve på at lave et program, som kan tælle fra 1 til 100 og når værdien bliver 50 skal den sige "nu er vi halvvejs", men det kan jeg ikke få til at virke.



int main(int argc, char *argv[])
{
int x;

for(x = 1; x < 50; x++)

printf("%s%d\n", "tallet er nu = ", x);
{
if(x == 50)

printf("%s%d\n", "Nu er vi halvvejs\n", x);
}



system("PAUSE");
return EXIT_SUCCESS;
}


Mvh Michael



Indlæg senest redigeret d. 28.01.2011 10:16 af Bruger #16389
7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det giver da meget mening at sætte int x i starten, så behøves han ikke og have to forskellige ints men kan tælle videre efterfølgende. Dog kan det hele gøres i en for løkke.

Forskellen er at hvis du gør det på Martins måde så dør int x efter løkken og du kan ikke bruge den efter. Den måde du selv har startet med at gøre det på gør int x kan bruges både før og efter for løkken og dør først main er kørt færdig.



Din for løkke kører kun mellem 1 og 49. Den når aldrig 50. Det ser også ud til at du mangler {} omkring løkkeblokken. Løkken skal se sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udKode 


Fjern din int x i toppen. Den skal du ikke bruge.



Indlæg senest redigeret d. 28.01.2011 10:23 af Bruger #1151
Ja glemte lige at skrive 100 i stedet for 50, og så har jeg rettet det andet, og nu virker det tak:)



Hvorfor kan jeg ikke give point til Martin?, så ville jeg give 15 til MB og 15 til Marin?



Martin har vidst valgt "Kommentar, uden mulighed for point" i stedet for "Svar, med mulighed for point" - eller os vil han ikke points?



Jeg samler ikke på point. Giv dem bare til MB.



Okay, du har fået 30 points MB.



t