Hjælp til baggrund

Tags:    grafik webdesign

Hej, jeg er ret ny til denne design verden men alligevel fik jeg fremtryllet noget jeg synes ser nogenlunde ud. Jeg har dog et problem, når jeg tager mit design og laver det om til HTML (via: Save for Web and Devices) ser det lidt mystisk ud fordi jeg ikke kan få baggrunden til at "følge med" videre. Så baggrunden går kun til kanten af det jeg lavede i photoshop. Nogen hjælp at hente? ;)

Billede af design:
http://img830.imageshack.us/i/anvo.jpg/



Indlæg senest redigeret d. 16.02.2011 17:17 af Bruger #8884
4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt -1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Photoshop kan ikke på magisk vis lave baggrunden uendelig stor så den passe alle størrelser browservinduer.

Du må enten lave baggrunden meget stor så problemet ikke opstår, eller lave en anden baggrund der bedre egner sig til at blive gentaget som en række "fliser".



Hej, jeg er ret ny til denne design verden men alligevel fik jeg fremtryllet noget jeg synes ser nogenlunde ud. Jeg har dog et problem, når jeg tager mit design og laver det om til HTML (via: Save for Web and Devices) ser det lidt mystisk ud fordi jeg ikke kan få baggrunden til at "følge med" videre. Så baggrunden går kun til kanten af det jeg lavede i photoshop. Nogen hjælp at hente? ;)

Billede af design:
http://img830.imageshack.us/i/anvo.jpg/



Håber du mente at billedet skulle vises på hele skærmen ligemeget om du trækker i kanten af vinduet (forstørre eller formindsker)

Easy Peace ;D

Fold kodeboks ind/udKode 





Den bedste måde er gøre det på er:

at lave en "slice" i photoshop som går fra top til bund. ca 1px tyk. (af baggrunden)

og så lave en style.css include den i din html fil (hvis du bruger dreamweaver så trækker du style.css ind i din html lige efter meta tag

så skriver du dette i din style.css

Fold kodeboks ind/udCSS kode 


Håber det hjalp :)



Tag enkelte dele af dit photoshop design, og sæt op i HTML.

F.eks. baggrunden som du har lavet i photoshop:

1. Gem kun baggrunden som du vil have den
2. Upload "baggrunden" til din ftp
3. Kod din baggrund ind i css:
Fold kodeboks ind/udCSS kode 


Afprøv lidt af hvert. Du kan også gøre dette med diverse "div's".



t